BBC tworzy asystenta AI, który wreszcie zrozumie brytyjski akcent
Obecnie asystenci głosowi są tak rozpowszechnieni, że praktycznie każdy większy producent sprzętu elektronicznego ma w zanadrzu własne rozwiązanie. Prym wiodą tutaj Amazon Alexa, Asystent Google oraz Apple Siri. Poza nimi firmy, które oferują wirtualnych asystentów to między innymi Microsoft z Cortaną, Samsung z Bixby i wiele innych. Asystenci głosowi są także często wprowadzani na rynkach, na których nie ma innych alternatyw (patrz: Chiny), bądź dostawcy takich usług chcą zaoferować konsumentom w pełni spersonalizowane rozwiązanie pod dany region. Takie właśnie chyba było założenie, które przyświecało BBC. Brytyjski nadawca ogłosił swoją usługę o nazwie Beeb i zapowiada, że poradzi sobie ona z regionalnymi akcentami.
BBC w przyszłym roku wprowadzi swojego asystenta głosowego. Firma obiecuje, że zrozumie on brytyjskie akcenty.
Beeb ma być dostępny na Smart TV w przyszłym roku. Rozwiązanie ma umożliwić nawigację głosową po kanałach, jak również interakcje z usługami sieciowymi BBC. Beeb ma zintegrować się z między innymi witryną BBC oraz aplikacją iPlayer. Jednym z biznesowych uzasadnień wprowadzenia usługi jest chęć zapewnienia asystenta głosowego, który zrozumie różne regionalne akcenty z UK. Problem może wydawać się nieco prozaiczny, ale jednak jego skala jest poważna. W ciągu ostatnich lat w sieci pojawiło się wiele kompilacji pokazujących jak np. Alexa nie radzi sobie ze szkockimi akcentami.
Pracownicy Amazona mają dostęp do prywatnych rozmów z Alexa
Słowem aktywującym asystenta będzie, jak nietrudno się domyślić, "beeb". Jego funkcjonalność nie będzie jednak tak szeroka, jak swoich rywali od gigantów branży technologicznej. BBC nie posiada takiej infrastruktury, ani środków, aby móc z nimi bezpośrednio konkurować. Posunięcie firmy wydaje się być podyktowane ogromnym wzrostem popularności inteligentnych głośników w UK. Obecnie ponad 22% gospodarstw domowych w Wielkiej Brytanii korzysta z tego typu urządzeń, co w porównaniu z 2017 jest wartością dwukrotnie wyższą. Co ciekawe BBC w tym roku zaczęło odgradzać dostęp do swoich audycji oraz podcastów, usuwając je z Google Podcasts oraz Asystenta, a także platformy TuneIn. Brytyjski nadawca preferuje, aby użytkownicy korzystali bezpośrednio z usług firmy aniżeli słuchali treści BBC z obcych platform, które nie chcą udostępnić im danych analitycznych.
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57