Battlefield Hardline i Dragon Age: Inkwizycja z obsługą API Mantle
Niskopoziomowe API Mantle wprowadzone wraz z kartami graficznymi Radeon z serii R9 oraz R7 skutecznie pomaga w obniżaniu zużycia zasobów procesora podczas gry - dzięki temu tytuły kompatybilne z technologią AMD całkiem nieźle radzą sobie nawet ze słabszymi jednostkami CPU, a ilość generowanych klatek na sekundę zależy głównie od zastosowanej karty graficznej. Do tej pory doczekaliśmy się już kilku tytułów wspierających API Mantle, a jest to między innymi Battlefield 4 oraz Thief. Już za jakiś czas do grona gier kompatybilnych z technologią AMD dołączą kolejne petardy, które pomogą producentowi w promocji swojego rozwiązania - mówimy tutaj między innymi o Battlefield Hardline, Dragon Age: Inkwizycja oraz Plants vs Zombies: Garden Warfare.
Korzystacie z API Mantle zamiast DirectX w niektórych grach?
Wszystkie wspomniane gry będą (lub już są) dystrybuowane przez Electronic Arts, więc można już zdecydowanie mówić o ścisłej współpracy pomiędzy AMD a EA. Jedna to nie wszystko - niskopoziomowe API Mantle zostanie także zaimplementowane w silniku CryEngine od Cryteka, aczkolwiek tutaj użycie technologii AMD będzie zależało tylko i wyłącznie od deweloperów korzystających z silnika.
W przyszłym roku do wielkiej gry ma dołączyć także API DirectX 12 od Microsoftu, które może nieco namieszać w planach "Czerwonych" - zgodnie z informacjami ujawnionymi do tej pory, nowy DX również skupi się na niskopoziomowym dostępie do podzespołów i zapewni zdecydowanie lepszą wydajność od obecnych bibliotek. Na razie nie wiadomo jak będzie wyglądała konkurencja pomiędzy API Mantle a DirectX 12 oraz w jakim stopniu deweloperzy będą skłonni wykorzystywać rozwiązanie AMD zamiast technologii Microsoftu wspieranej przez wyraźnie większą liczbę podzespołów komputerowych.
Źródło: AMD
Powiązane publikacje

TrashBench ustanawia rekord OC układu GeForce GTX 1060 osiągając 2202 MHz z nietypowym autorskim chłodzeniem
18
NVIDIA GeForce RTX 5090 bez pełnego PCIe 5.0 sporo traci w niektórych zastosowaniach. Jak bardzo może zwolnić?
47
Karta graficzna GALAX GeForce RTX 5090 D ustanowiła nowe rekordy overclockingu osiągając 3650 MHz GPU i 36 Gbps GDDR7
3
Karty graficzne GeForce RTX 5060 Ti oraz Radeon RX 9060 XT w wersjach 16 GB VRAM sprzedają się o wiele lepiej niż warianty 8 GB
117