Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Avowed - deweloperzy Obsidian z dłuższą analizą rozgrywki. Mechanika walki, prowadzenie dialogów i specyfika świata

Szymon Góraj | 23-01-2024 18:30 |

Avowed - deweloperzy Obsidian z dłuższą analizą rozgrywki. Mechanika walki, prowadzenie dialogów i specyfika świataPierwsze materiały ukazujące rozgrywkę nowej gry RPG w tym samym uniwersum, co Pillars of Eternity mogły wzbudzać pewien niepokój. W dużej mierze dlatego, że zaprezentowano w głównej mierze bardziej toporne fragmenty walki. Na szczęście na ostatnim evencie Microsoftu Obsidian Entertainment rozwinęło co nieco swój koncept, ukazując znacznie więcej interesujących elementów. Teraz zaś mamy szansę jeszcze bardziej wgłębić się w pewne aspekty tytułu.

Zamieszczono jeszcze jeden materiał dotyczący Avowed, gdzie twórcy jeszcze dokładniej opisują nadchodzącą grę, odpowiadając przy tym na kilka pytań związanych czy to z mechaniką, czy tłem fabularnym.

Avowed - deweloperzy Obsidian z dłuższą analizą rozgrywki. Mechanika walki, prowadzenie dialogów i specyfika świata [1]

Avowed - nowy gameplay produkcji studia Obsidian Entertainment przybliża nam grę RPG w świecie Pillars of Eternity

Trwający aż 25 minut wywiad z deweloperami Obsidianu obejmował rozmowę przerywaną konkretnymi fragmentami gameplayu. Od początku podkreśla się nacisk na dowolność zarówno pod kątem potyczek, jak i eksploracji czy wreszcie prowadzenia naszych postaci. Dużo czasu poświęcono kawałkowi questa w jednym z regionów gry, gdzie bohater walczy z Xauripami - wrogo nastawionym do obcych plemieniem, dobrze znanym chyba każdemu, kto chociaż trochę ograł serię Pillars of Eternity. Na pewno możemy liczyć na wyspecjalizowanych przeciwników - od ekspertów w walce na dystans, poprzez jednostki leczące, aż po tradycyjny tanków. Sprawia to, że będziemy musieli dopasować naszą taktykę do określonych okoliczności.

Avowed - deweloperzy Obsidian z dłuższą analizą rozgrywki. Mechanika walki, prowadzenie dialogów i specyfika świata [2]

Suicide Squad: Kill the Justice League - gra raczej nie zakończy się po uratowaniu świata. Joker pierwszą z wielu sezonowych postaci

Co do taktyki, całkiem dobrze zapowiadają się nasze możliwości bitewne. Możemy polegać na prostym systemie typu miecz w głównej dłoni + tarcza z opcjami parowania, ale równie dobrze da się eksperymentować z kombinacjami typu miecz-pistolet, dwa pistolety, a nawet... dwie różdżki. Pozwala to np. przyciągnąć przeciwnika wprost w utworzony ognisty promień, czy zinfiltrować specjalnymi atakami jego pancerz, dobijając w walce wręcz. Już samo to daje całkiem ciekawą perspektywę na różnorodne buildy, a poznaliśmy zaledwie fasadę rozgrywki.

Avowed - deweloperzy Obsidian z dłuższą analizą rozgrywki. Mechanika walki, prowadzenie dialogów i specyfika świata [3]

Jak to zwykle ma miejsce w grach od Obsidian, dostaniemy masę możliwości wpływania na wydarzenia w grze podczas rozbudowanych dialogów. I w tym miejscu ponownie fani Pillarsów poczują się jak u siebie przez wzgląd na opcję dołączania towarzyszy. Każdy z nich ma rzecz jasna własne cele, a na trakcie będzie nam na swój sposób doradzać oraz pełnić konkretną rolę w walce. Wyeksponowany wycinek świata to Shatterscarp, zróżnicowana ekologicznie wyspa, na której nie brak konfliktów, nietypowych stronnictw (wspomniana jest np. persona okupująca pewną część mapy w utworzonym przez siebie lodowym labiryncie) i nade wszystko wprowadzająca jeszcze większy chaos osobliwa plaga - przyczyna pojawienia się bohatera w tamtym miejscu. Jesteśmy bowiem przedstawicielami Imperium Aedyrskiego (ponownie - kłania się Pillars of Eternity), co determinuje nasze pierwotne powiązania - ale po drodze możemy odkryć jeszcze coś ważnego, co potencjalnie ma szansę nawet podważyć dotychczasowy punkt widzenia. Tak przynajmniej wynika ze wstępnych uwag deweloperów, jak na razie oszczędnie wyjawiających owe aspekty. Do jesiennej premiery jeszcze sporo czasu, więc może dowiemy się więcej w kolejnych tygodnia. Tak czy inaczej fani gatunku mogą zacierać ręce.

Źródło: Xbox (Youtube)
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 3

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.