Apple nie narzeka na sprzedaż tabletów iPad Pro z procesorami M4. Dostawy sprzętu mają osiągnąć bardzo wysoki poziom
Na początku maja bieżącego roku Apple ogłosiło wprowadzenie na rynek tabletów iPad Pro z procesorami M4. Niedługo potem ruszyły zamówienia przedpremierowe, a następnie dostawy do pierwszych klientów. Wiele wskazuje na to, że firma z Cupertino może mówić o sporym sukcesie. Nowe iPady sprzedają się ponoć bardzo dobrze, a na rynek dostarczona będzie pokaźna liczba egzemplarzy tego sprzętu. Nie wiadomo jednak, czy "efekt premiery" nie zaniknie w przyszłości.
Apple ma spore powody do zadowolenia. Zamówienia na tablety iPad Pro M4 są wyższe niż początkowo szacowano. W rezultacie na rynek ma trafić docelowo 9 mln egzemplarzy tego typu urządzeń.
Najcieńszy iPad Pro w historii wziął udział w teście wytrzymałości. Smukła konstrukcja nie jest taka słaba, ale i tak się łamie
Rynek tabletów nie jest obecnie w najlepszej kondycji. Po początkowym boomie, sprzedaż tych urządzeń mocno spadła i obecnie plasuje się na stosunkowo niskim poziomie. Apple jednak wierzy, że ciągle jest znaczące zapotrzebowanie na tego typu rozwiązania i ma ku temu solidne podstawy. Zamówienia na nowe iPady Pro z procesorami M4 przewyższyły początkowe prognozy firmy. Szacuje się, że w przyszłości na rynek trafi łącznie 9 mln egzemplarzy nowych urządzeń, co jest imponującym wynikiem, jak na ten segment rynku. Należy jednak pamiętać, że sprzedaż sprzętu jest zwykle największa w okolicach premiery, a później zaczyna spadać. Czas pokaże, jak duży będzie spadek w tym przypadku.
Dawno usunięte zdjęcia wracają na iPhone'y i iPady. Prywatność danych u Apple stoi pod znakiem zapytania
Nowe iPady Pro z procesorami M4 wykorzystują technologię Tandem OLED, która jest prawdopodobnie droższa od chociażby Mini-LED. Do tego dochodzą kosztowne procesory M4. Choć cena tych urządzeń nie należy do niskich, to wielu ekspertów spodziewało się, że może być jeszcze wyższa (w skrajnym przypadku nawet o 50% w porównaniu do poprzedniej generacji). To pozytywne zaskoczenie miało zapewne wpływ na zwiększenie popularności nowych tabletów Apple. Należy też pamiętać, że iPad Pro to często zakup na wiele lat, więc koszt ten rozkłada się w dłuższej perspektywie czasowej.
Powiązane publikacje

Smartfony iPhone 17 Pro i Pro Max jednak bez antyrefleksyjnej powłoki ekranu. Flagowce Samsunga nadal pozostaną wyjątkowe
22
Premiera smartfona CMF Phone 2 Pro oraz słuchawek CMF Buds 2, Buds 2 Plus i Buds 2a. Opłacalność przede wszystkim
3
OnePlus 13T - premiera wyczekiwanego flagowca. Na pokładzie Snapdragon 8 Elite, 6,3-calowy ekran i bateria 6260 mAh
20
Premiera smartfonów Motorola razr 60 ultra, razr 60, edge 60 pro i edge 60. Ciekawe wykończenie, Android 15 i moto ai na pokładzie
10