Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Apple, Amazon i Google najbardziej wartościowymi markami 2022 roku. Raport Brand Directory zdradza, co stoi za sukcesem firm?

Apple, Amazon i Google najbardziej wartościowymi markami 2022 roku. Raport Brand Directory zdradza, co stoi za sukcesem firm?Brand Directory opublikowało raport wyłaniający dziesięć najsilniejszych marek świata. Według badania trzy pierwsze miejsca należą do Apple, Amazon i Google, co nie jest szczególnym zaskoczeniem. Dalej mamy już Microsoft, Walmart, Samsung, Facebook, Huawei oraz Verizon. Raport nie ogranicza się jedynie do wypunktowania firmy. W dokumencie zawarto również ocenę kondycji i działań poszczególnych przedsiębiorstw w minionym roku. Tym samym dowiadujemy się, że rok 2021 był dla Apple rekordowy. Firma osiągnęła historyczną wycenę wysokości 3 bilionów dolarów. Za połowę sukcesu marki odpowiada sprzedaż smartfonów z linii Apple iPhone, ale istotne okazują się również usługi oraz fakt dbałości o prywatność użytkowników. Jak wygląda sytuacja w przypadku pozostałych firm?

Raport Brand Directory zawierający listę najwyżej wycenianych marek świata zdradza, co stoi za sukcesem poszczególnych przedsiębiorstw, takich jak Apple, Google, Amazon, Microsoft oraz Huawei.

Apple, Amazon i Google najbardziej wartościowymi markami 2022 roku. Raport Brand Directory zdradza, co stoi za sukcesem firm? [1]

Test Huawei P50 Pro – smartfon tak dobry, że niemal zapomniałem o braku wsparcia dla usług Google

Omówiliśmy już Apple. Zajmijmy się więc Google. Firma opiera swój model biznesowy na reklamach. Początek pandemii był dla niej trudny z uwagi na niepewność partnerów związaną z wydatkami na reklamę. Sytuacja unormowała się, a ludzie zaczęli spędzać więcej czasu w sieci, co spowodowało ożywienie rzeczonego segmentu. Amazon odnotował wzrost dzięki rozwinięciu logistyki. Inwestycje w tym zakresie istotnie się zwiększyły, co przełożyło się na jeszcze efektywniejsze działanie łańcucha dostaw. Mimo że TikTok znalazł się dopiero na 18. miejscu zestawienia, trzeba oddać twórcom to, że aplikacja stała się najszybciej rozwijającą się marką świata. Rewolucyjne podejście do mediów okazało się strzałem w dziesiątkę.

Apple, Amazon i Google najbardziej wartościowymi markami 2022 roku. Raport Brand Directory zdradza, co stoi za sukcesem firm? [2]

Apple iPhone 13 vs iPhone 12: Test porównujący smartfony. Oceniamy zasadność wymiany na nowszy model

Wzrost wartości Samsunga o 5% w stosunku rok do roku zawdzięczamy produkcji chipów, które w dobie niedoborów są szczególnie pożądanym towarem. Ponadto firma otwiera w Teksasie fabrykę półprzewodników wartą 17 miliardów dolarów. Huawei będący na 8. pozycji odzyskał miejsce w pieszej dziesiątce zestawienia. Ograniczenia związane z sankcjami USA nie pomagały, natomiast przedsiębiorstwo zdecydowało się na zwiększenie poziomu inwestycji w krajowe firmy technologiczne oraz usługi w chmurze. Firma podniosła się, natomiast skutki wojny gospodarczej Chin z USA będą odczuwalne jeszcze długo. Poniżej lista dziesięciu najwyżej wycenionych (przez Brand Directory) marek świata.

  1. Apple
  2. Amazon
  3. Google
  4. Microsoft
  5. Walmart
  6. Samsung Group
  7. Facebook
  8. ICBC (Industrial and Commercial Bank of China)
  9. Huawei
  10. Verizon
Źródło: GSMArena, Brand Directory
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 27

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.