Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Alan Wake 2 - NVIDIA prezentuje grę w wersji PC w 4K, z pełnym Path Tracingiem oraz z techniką DLSS 3.5

Damian Marusiak | 23-08-2023 15:20 |

Alan Wake 2 - NVIDIA prezentuje grę w wersji PC w 4K, z pełnym Path Tracingiem oraz z techniką DLSS 3.5Pod koniec października na rynek trafi druga część przygód pisarza Alana Wake'a. Studio Remedy Entertainment obecnie intensywnie pracuje nad finalizacją gry Alan Wake 2. Produkcja zmierza na PC oraz konsole PlayStation 5, a także Xbox Series. Remedy w przypadku Alana ponownie nawiązało współpracę z NVIDIĄ, tak jak to było w przypadku Control. Wówczas to właśnie gra fińskiego studia była jedną z pierwszych gier mocno promowanych pod kątem implementacji Ray Tracingu. Alan Wake 2 idzie jeszcze dalej, bowiem tym razem Remedy doda do gry pełny Path Tracing. Tym samym będzie to bodaj pierwsza gra, która zaoferuje PT już w momencie rynkowego debiutu.

NVIDIA opublikowała nowy materiał z gry Alan Wake 2. Trailer prezentuje tytuł w wersji PC, z pełnym Path Tracingiem oraz z DLSS 3.5.

Alan Wake 2 - NVIDIA prezentuje grę w wersji PC w 4K, z pełnym Path Tracingiem oraz z techniką DLSS 3.5 [nc1]

Alan Wake 2 - twórcy ze studia Remedy pokrętnie tłumaczą decyzję o braku fizycznego wydania gry

Wczoraj, podczas konferencji Gamescom Opening Night Live, studio Remedy opublikowało nowy trailer gry Alan Wake 2, koncentrujący się tym razem na głównym bohaterze całej opowieści. W niepokojącym wizualnie materiale ujawniono m.in. wygląd Leża Mroku, który w dwójce będzie wyglądał niczym spaczona wersja Nowego Jorku (miasto, gdzie Alan Wake mieszkał przed wydarzeniami z jedynki). Alan Wake 2 połączy w przerywnikach filmowych sceny typu live-action (z prawdziwymi aktorami) z ujęciami w całości renderowanymi na silniku Northlight. Trzeba przyznać, że materiał ma całkiem niezły klimat i wyraźnie czuć zmianę z typowej gry akcji z elementami horroru w kierunku survival horroru.

Alan Wake 2 PC - Path Tracing OFF kontra Path Tracing ON

Alan Wake 2 - NVIDIA prezentuje grę w wersji PC w 4K, z pełnym Path Tracingiem oraz z techniką DLSS 3.5 [nc2]
Alan Wake 2 - NVIDIA prezentuje grę w wersji PC w 4K, z pełnym Path Tracingiem oraz z techniką DLSS 3.5 [nc1]

Alan Wake 2 - podczas konferencji Summer Game Fest zaprezentowano nowy gameplay z gry

NVIDIA dodatkowo opublikowała krótki materiał wideo, prezentujący komputerową wersję Alan Wake 2. Tak jak wspomnieliśmy, gra wykorzysta pełny Ray Tracing, określany jako Path Tracing. RT wykorzystano m.in. do poprawy globalnego oświetlenia, ulepszonych cieni oraz odbić. Dodatkowo będzie to jedna z pierwszych gier z obsługą DLSS 3.5 - posiadacze kart GeForce RTX mogą skorzystać zarówno z Super Resolution jak również Ray Reconstruction (ta ostatnia wpływa m.in. na szybszą reakcję na dynamiczne zmiany oświetlenia oraz minimalizuje ilość artefaktów przy aktywnym Path Tracingu). Z kolei osoby posiadające karty GeForce RTX 4000 skorzystają dodatkowo z Frame Generation. Alan Wake 2 zaoferuje także technikę Reflex. Krótkie fragmenty z rozgrywki na karcie GeForce RTX 4090 pokazały wydajność w okolicach 30 FPS w rozdzielczości 4K (z PT i bez DLSS) oraz wzrost do okolic 100 FPS-ów z aktywnym DLSS 3.5.

Źródło: NVIDIA, Remedy
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 64

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.