Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Alan Wake 2 - twórcy ze studia Remedy pokrętnie tłumaczą decyzję o braku fizycznego wydania gry

Damian Marusiak | 26-06-2023 21:00 |

Alan Wake 2 - twórcy ze studia Remedy pokrętnie tłumaczą decyzję o braku fizycznego wydania gryJuż za niespełna cztery miesiące do sprzedaży trafi długo wyczekiwana gra Alan Wake 2 od studia Remedy Entertainment. Pierwszy materiał z gry został zaprezentowany podczas konferencji PlayStation Showcase i niedługo później wersje cyfrowe trafiły do ofert sklepów Epic Games Store (PC), PlayStation Store oraz Xbox Store. Jak już wiadomo od tego czasu, Alan Wake 2 nie pojawi się w dystrybucji fizycznej. Przedstawiciele studia Remedy postanowili wyjaśnić, skąd wzięła się taka decyzja. Podane powody raczej nie usatysfakcjonują graczy.

Twórcy ze studia Remedy tłumaczą po raz kolejny decyzję o niewydawaniu gry Alan Wake 2 w wersji fizycznej.

Alan Wake 2 - twórcy ze studia Remedy pokrętnie tłumaczą decyzję o braku fizycznego wydania gry [1]

Alan Wake 2 - podczas konferencji Summer Game Fest zaprezentowano nowy gameplay z gry

Podczas Summer Game Fest, redakcja Eurogamer miała okazję przeprowadzić wywiad z dwójką przedstawicieli studia Remedy - z dyrektorem kreatywnym Samem Lake oraz głównym reżyserem gry Alan Wake 2, Kyle'm Rowley. Z rozmowy wynika, iż głównym powodem (po stronie Remedy) niewydawania gry na płytach jest chęć maksymalnego dopieszczenia gry przed premierą. Developerzy argumentują to w taki sposób, że dzięki premierze wyłącznie drogą cyfrową, ostatnie poprawki można wprowadzić tuż przed samą premierą, dzięki czemu gracze mogą od razu pobrać najświeższą i dopracowaną wersję produkcji, zamiast skusić się na nośnik fizyczny, gdzie i tak sporą część plików należałoby pobrać z serwerów. Takie jest główne wytłumaczenie twórców, ale nie sądzimy, aby miało ono uspokoić fanów preferujących pudełka. Tym bardziej, że jest ono kuriozalne już u samych podstaw, by wystarczyłoby wprowadzić fizyczne wydanie np. kilka tygodni lub miesięcy po premierze cyfrowego wydania.

Alan Wake 2 - twórcy ze studia Remedy pokrętnie tłumaczą decyzję o braku fizycznego wydania gry [2]

Alan Wake 2 - wydawca po cichu podwyższył cenę Edycji Standardowej oraz Deluxe na PC oraz konsolach

W wywiadzie powiedziano, że taka decyzja jest odpowiednia zarówno z perspektywy studia jak również wydawcy Epic Games, który jednocześnie sfinansował całe przedsięwzięcie. Choć oficjalnie mówi się, że obu podmiotom zależy przede wszystkim na dostarczeniu dopracowanego kodu, możemy się tylko domyślać że jest tutaj drugie dno - wyeliminowanie używek na rynku konsol Xbox oraz PlayStation. W tym wypadku wydawca zapewne liczy, że brak wersji fizycznej wpłynie pozytywnie na zyski ze sprzedaży. Pozbycie się sprzedaży z tzw. drugiej ręki umożliwi chociażby większą kontrolę nad ceną edycji cyfrowej w dłuższej perspektywie. Cały wywiad z przedstawicielami Remedy możecie przeczytać tutaj.

Źródło: Eurogamer
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 20

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.