Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Zanosi się na najniższą sprzedaż gier od 7 lat. Powodów może być więcej, niż sugerują analitycy

Dominik Wiśniewski | 08-07-2022 14:00 |

Zanosi się na najniższą sprzedaż gier od 7 lat. Powodów może być więcej, niż sugerują analitycyZgodnie z analizą (a właściwie z prognozą) serwisu CNBN, przemysł gier powoli schyla się ku recesji, z jaką nie mieliśmy do czynienia przynajmniej od siedmiu ostatnich lat. Przewiduje się, że w tym roku spadek naszych wszystkich wydatków na gry (i związane z nimi usługi) wyniesie w stosunku do 2021 roku równo 1,2%. Wydaje się to niedużo, ale w przeliczeniu daje to aż 3 miliardy dolarów. Jako jedną z przyczyn widzi się m.in. sankcje, nałożone na rosyjskich deweloperów.

Szacuje się, że w tym roku spadek naszych wydatków na gry i związane z nimi usługi, wyniesie w stosunku do 2021 aż 3 miliardy dolarów.

Zanosi się na najniższą sprzedaż gier od 7 lat. Powodów może być więcej, niż sugerują analitycy [1]

Skull and Bones – nowe IP Ubisoftu na ostatniej prostej. Gra o piratach z obszerną prezentacją i datą premiery

Ostatnie kilka lat dla gier wideo były bardzo udane. Długie okresy lockdownów spowodowane koronawirusem niesamowicie wywindowały sprzedaż różnych tytułów, bez względu na platformę (PC, konsole, mobile). Ale CNBC zauważa, że gamingowy "boom" rozpoczął się w zasadzie już w 2015 roku, by z roku na rok już tylko rosnąć. W samym tylko 2021 roku, sektor gier powiększył się o 26% procent względem roku 2019, osiągając rekordową wartość 191 miliardów dolarów.

Zanosi się na najniższą sprzedaż gier od 7 lat. Powodów może być więcej, niż sugerują analitycy [2]

Gwent: Rogue Mage – nowa gra w świecie Wiedźmina zmierza na smartfony i PC. Znamy już wszystkie szczegóły

CNBC obserwując aktualne spadki wróży jednak, że lepiej już było, a przemysł związany z grami nie jest już tak szalenie rentowny, jak jeszcze do niedawna. Słabszą sprzedaż produktów czy usług związanych z grami upatruje się w problemach z łańcuchami dostaw (konsole, karty graficzne), czy też w sankcjach, jakie nałożono na Rosję, a więc także i na rosyjskie cyfrowe usługi. Osobiście uważam jednak, że to nie wszystkie powody. Przede wszystkim w związku z (prawie)ogólnoświatową inflacją po prostu odmawiamy sobie gier. Po drugie zaś - te oferują coraz gorszy poziom, a co za tym idzie - gorzej się sprzedają. 

Źródło: CNBC
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 105

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.