Zakaz streamowania dla osób poniżej 16 roku życia. Chiny nie ustępują w utrudnianiu życia młodym graczom
Uważni obserwatorzy światowej sceny gamingowej z dużą pewnością wiedzą już, że moment temu w Chinach wprowadzono nowe prawo. Zgodnie z nim, dzieci mają dostęp do sieciowych gier wideo wyłącznie przez trzy godziny tygodniowo. Co ważne, nie są to dowolne godziny. Grać można wyłącznie w piątki, soboty, niedziele i święta, w dodatku wyłącznie między godziną 8 a 9 wieczorem. Oficjalnie mówi się, że nowe przepisy mają przeciwdziałać uzależnieniom od gier. Podobnie tłumaczy się kolejne obostrzenia dla nieletnich graczy. Zgodnie z nimi ci gracze, którzy nie ukończyli 16 roku życia, nie będą mogli zostać streamerami. Jeśli spróbują, grozi im ban ze strony chińskich władz.
Chińczycy wprowadzają nowe prawo. Zgodnie z nim ci, którzy nie ukończyli 16 roku życia, nie będą mogli zostać streamerami. Jeśli spróbują, grozi im ban ze strony chińskich władz.
Młodzi Chińczycy mogą grać online tylko 3 h tygodniowo. Pierwszy weekend restrykcji przyniósł problemy z serwerami
Najnowsze regulacje to jednak dopiero wierzchołek góry lodowej, który wpisuje się w 10-letni chiński plan walki z uzależnieniami od gier. Ma on uchronić chińskie dzieci przede wszystkim przed wydawaniem pieniędzy na gry sieciowe oraz przed nieproduktywnie spędzanym czasem przed monitorem komputera. I choć dostawcy platform streamingowych globalnie zakazują rejestracji osób poniżej 16 roku życia, to jak dobrze wiemy, zakaz ten jest często łamany przez użytkowników, którzy podają fikcyjne dane. Dlatego też w Chinach zasady te będą od teraz egzekwowane poprzez ogólnokrajowy ujednolicony system identyfikacji graczy.
Tencent planuje wykorzystywać kamerki i system rozpoznawania twarzy, by powstrzymać nieletnich od grania w nocy
Co ciekawe, już pierwszy dzień nowych zasad wspomnianych we wstępnie tego newsa, obniżyły wartość spółek takich jak Tencent oraz NetEase o 60 miliardów dolarów. Mimo to firmy te wydają się przykładnie współpracować z chińskim rządem. "Doceniamy wskazówki i instrukcje od odpowiednich organów regulacyjnych i będziemy ciężko pracować, aby być w pełnej zgodności ze wszystkimi zasadami dotyczącymi uzależnienia od gier młodzieżowych i regulacji treści" - podkreślił przedstawiciel firmy Tencent.
Powiązane publikacje

The Walt Disney Company i NBCUniversal przeciwko Midjourney. Pozew o naruszenie praw autorskich w generatywnym AI
15
Raport TrendForce: Samsung spada o 11,3%, SMIC rośnie – dystans się kurczy, a TSMC pozostaje liderem
18
YouTube pozwala na więcej zmieniając podejście do moderacji treści. Kontrowersyjne nagrania już nie będą znikać tak szybko
85
NVIDIA może stracić miliony, ponieważ Trump blokuje dostawy chipów AI na Bliski Wschód. Co się kryje za tą decyzją?
29