młodzież
Strach przed brakiem dostępu do informacji, przed byciem offline. Czwarta edycja raportu o zjawisku FOMO wśród Polaków

Od dłuższego czasu badania psychologiczne i socjologiczne związane z Internetem stanowią niemal osobną poddziedzinę nauki. Pomimo postępów, namysł nad skutkami długotrwałego przebywania w sieci wciąż skrywa wiele pytań do rozwiązania. Zakres badań tego rodzaju zaczyna się od pojedynczych jednostek, a kończy na analizie całych społeczeństw. Polska nie jest wyjątkiem i również usiłuje rozeznać się we wpływie świata cyfrowego na psychiczną kondycję obywateli.
Minął już rok od wprowadzenia obostrzeń dla chińskich graczy oraz internautów. Jakie przyniosły skutki?

Uważni obserwatorzy światowej sceny gamingowej z dużą pewnością wiedzą, że nieco przed rokiem w Chinach wprowadzono nowe zasady. Zgodnie z nimi, nieletni mają dostęp do sieciowych gier wideo wyłącznie przez trzy godziny tygodniowo. Co ważne, nie są to dowolne godziny. Grać można wyłącznie w piątki, soboty, niedziele i święta, w dodatku wyłącznie między godziną 8 a 9 wieczorem. Dziś chińscy oficjele chwalą się, że obostrzenia przyniosły spory skutek.
Młodzi chińscy gracze z kolejnym ograniczeniem. Tym razem na celownik wzięto oglądanie streamów i social media

Uważni obserwatorzy światowej sceny gamingowej z dużą pewnością wiedzą już, że w ubiegłym roku w Chinach wprowadzono nowe prawo. Zgodnie z nim, dzieci mają dostęp do sieciowych gier wideo wyłącznie przez trzy godziny tygodniowo. Co ważne, nie są to dowolne godziny. Grać można wyłącznie w piątki, soboty, niedziele i święta, w dodatku wyłącznie między godziną 8 a 9 wieczorem. Oficjalnie mówi się, że wspomniane przepisy mają przeciwdziałać uzależnieniom od gier. Kilka miesięcy temu chiński...
Zakaz streamowania dla osób poniżej 16 roku życia. Chiny nie ustępują w utrudnianiu życia młodym graczom

Uważni obserwatorzy światowej sceny gamingowej z dużą pewnością wiedzą już, że moment temu w Chinach wprowadzono nowe prawo. Zgodnie z nim, dzieci mają dostęp do sieciowych gier wideo wyłącznie przez trzy godziny tygodniowo. Co ważne, nie są to dowolne godziny. Grać można wyłącznie w piątki, soboty, niedziele i święta, w dodatku wyłącznie między godziną 8 a 9 wieczorem. Oficjalnie mówi się, że nowe przepisy mają przeciwdziałać uzależnieniom od gier. Podobnie tłumaczy się kolejne obostrzenia...
Młodzi Chińczycy mogą grać online tylko 3 h tygodniowo. Pierwszy weekend restrykcji przyniósł problemy z serwerami

Jeszcze do niedawna Chińczycy, którzy nie ukończyli osiemnastu lat, mogli grać w gry sieciowe każdego dnia maksymalnie po 1,5 godziny. Z końcem sierpnia tego roku, chińscy regulatorzy wprowadzili ograniczenia do trzech godzin tygodniowo. I tak, młodzi Azjaci mogą grać wyłącznie w piątki, soboty, niedziele i święta, w dodatku wyłącznie między godziną 8 a 9 wieczorem. Oficjalnie mówi się, że nowe przepisy mają przeciwdziałać uzależnieniom od gier. Okazuje się jednak, że władze Państwa Środka...
Chiny wprowadzą nowe prawo. Dostęp dzieci do gier wideo możliwy tylko 3 godziny tygodniowo

Dzieci i młodzież zamieszkujące Chiny nie mają powodu do radości. Tamtejszy rząd planuje wprowadzenie nowych przepisów, które mają na celu walkę z uzależnieniem od gier wideo. Regulacje nie będą jedynie skromną prewencją, lecz obostrzeniami, które mogą godzić w interesy twórców gier, w tym firmy Tencent. Okazuje się bowiem, że pociechy będą musiały ograniczyć tę formą wirtualnej rozgrywki do trzech godzin tygodniowo. Od tej zasady są pewne odstępstwa. Niemniej, nie będą one miały większego...
Tencent planuje wykorzystywać kamerki i system rozpoznawania twarzy, by powstrzymać nieletnich od grania w nocy

W 2019 roku chiński rząd przyjął prawo, które zakazuje nieletnim grania w gry komputerowe w godzinach nocnych, a więc między 22:00 a 8:00. Co więcej, gracze, którzy nie ukończyli 18 roku życia, nie mogą grać dłużej, niż 90 minut dziennie. Kolejnym podpunktem stanowiącym to prawo jest możliwość wydania maksymalnie do 57 dolarów miesięcznie na tzw. mikrotransakcje. Chiny wymagają ponadto, by gracze rejestrowali się w usługach growych, wykorzystując do tego prawdziwe tożsamości. Dla nas, Polaków,...
Pewne włoskie liceum skutecznie walczy z plagą smartfonów

Pewnie spora część czytelników PurePC czasy szkolne już dawno ma za sobą, ale może pamięta choćby czasy studenckie, bądź uczestniczy w nudnych, firmowych zebraniach, w których przeglądanie Facebooka czy innych błahostek w Internecie za pomocą smartfona to jedyny przed nudą ratunek. Można naturalnie do pewnego stopnia zrozumieć to, że surfujemy zamiast słuchać wykładu o macierzach czy zamiast słuchać szefa, jednak w przypadku najmłodszych użytkowników telefonów, zaczyna powstawać problem....
Wstrząsające badanie - Po co mi przyjaciel, gdy mam telefon?

Ostatnie badania przeprowadzone przez Motorolę pokazują, jak bardzo uzależnieni od smartfonów są użytkownicy w wieku 16-65 lat. Przestało już dziwić, że młodzi ludzie stanowią w tej materii coraz większy problem, jednak ta kwestia dotyka również starszych, także tych w wieku emerytalnym. Jak faktycznie przedstawia się sytuacja ukazują najnowsze badania, w których przepytano niemal 5 tysięcy osób z Francji, USA, Indii oraz Brazylii. Wyniki są alarmujące - potwierdzają tylko potrzebę wprowadzenia...
Karta graficzna NVIDIA GeForce RTX 5070 już dostępna w cenie poniżej MSRP. Coraz tańszy jest również RTX 5070 Ti
AMD Radeon RX 9070 XT sprzedaje się 10 razy lepiej niż GeForce RTX 5080. A przynajmniej tak wynika z danych sklepu MindFactory
Test karty graficznej MSI GeForce RTX 5060 Ti Gaming 16 GB - Więcej pamięci graficznej, jednak czy proporcjonalnie do wydajności?
Linux Mint vs Windows 11 vs Fedora - który system jest lepszy do gier, pracy i sztucznej inteligencji? Test z NVIDIA GeForce RTX 4090
Serwis PurePC idzie z duchem czasu i oddaje się w ręce sztucznej inteligencji. Szykujcie się na jeszcze więcej newsów i artykułów!