młodzież
Strach przed brakiem dostępu do informacji, przed byciem offline. Czwarta edycja raportu o zjawisku FOMO wśród Polaków
Od dłuższego czasu badania psychologiczne i socjologiczne związane z Internetem stanowią niemal osobną poddziedzinę nauki. Pomimo postępów, namysł nad skutkami długotrwałego przebywania w sieci wciąż skrywa wiele pytań do rozwiązania. Zakres badań tego rodzaju zaczyna się od pojedynczych jednostek, a kończy na analizie całych społeczeństw. Polska nie jest wyjątkiem i również usiłuje rozeznać się we wpływie świata cyfrowego na psychiczną kondycję obywateli.
Minął już rok od wprowadzenia obostrzeń dla chińskich graczy oraz internautów. Jakie przyniosły skutki?
Uważni obserwatorzy światowej sceny gamingowej z dużą pewnością wiedzą, że nieco przed rokiem w Chinach wprowadzono nowe zasady. Zgodnie z nimi, nieletni mają dostęp do sieciowych gier wideo wyłącznie przez trzy godziny tygodniowo. Co ważne, nie są to dowolne godziny. Grać można wyłącznie w piątki, soboty, niedziele i święta, w dodatku wyłącznie między godziną 8 a 9 wieczorem. Dziś chińscy oficjele chwalą się, że obostrzenia przyniosły spory skutek.
Młodzi chińscy gracze z kolejnym ograniczeniem. Tym razem na celownik wzięto oglądanie streamów i social media
Uważni obserwatorzy światowej sceny gamingowej z dużą pewnością wiedzą już, że w ubiegłym roku w Chinach wprowadzono nowe prawo. Zgodnie z nim, dzieci mają dostęp do sieciowych gier wideo wyłącznie przez trzy godziny tygodniowo. Co ważne, nie są to dowolne godziny. Grać można wyłącznie w piątki, soboty, niedziele i święta, w dodatku wyłącznie między godziną 8 a 9 wieczorem. Oficjalnie mówi się, że wspomniane przepisy mają przeciwdziałać uzależnieniom od gier. Kilka miesięcy temu chiński...
Zakaz streamowania dla osób poniżej 16 roku życia. Chiny nie ustępują w utrudnianiu życia młodym graczom
Uważni obserwatorzy światowej sceny gamingowej z dużą pewnością wiedzą już, że moment temu w Chinach wprowadzono nowe prawo. Zgodnie z nim, dzieci mają dostęp do sieciowych gier wideo wyłącznie przez trzy godziny tygodniowo. Co ważne, nie są to dowolne godziny. Grać można wyłącznie w piątki, soboty, niedziele i święta, w dodatku wyłącznie między godziną 8 a 9 wieczorem. Oficjalnie mówi się, że nowe przepisy mają przeciwdziałać uzależnieniom od gier. Podobnie tłumaczy się kolejne obostrzenia...
Młodzi Chińczycy mogą grać online tylko 3 h tygodniowo. Pierwszy weekend restrykcji przyniósł problemy z serwerami
Jeszcze do niedawna Chińczycy, którzy nie ukończyli osiemnastu lat, mogli grać w gry sieciowe każdego dnia maksymalnie po 1,5 godziny. Z końcem sierpnia tego roku, chińscy regulatorzy wprowadzili ograniczenia do trzech godzin tygodniowo. I tak, młodzi Azjaci mogą grać wyłącznie w piątki, soboty, niedziele i święta, w dodatku wyłącznie między godziną 8 a 9 wieczorem. Oficjalnie mówi się, że nowe przepisy mają przeciwdziałać uzależnieniom od gier. Okazuje się jednak, że władze Państwa Środka...
Chiny wprowadzą nowe prawo. Dostęp dzieci do gier wideo możliwy tylko 3 godziny tygodniowo
Dzieci i młodzież zamieszkujące Chiny nie mają powodu do radości. Tamtejszy rząd planuje wprowadzenie nowych przepisów, które mają na celu walkę z uzależnieniem od gier wideo. Regulacje nie będą jedynie skromną prewencją, lecz obostrzeniami, które mogą godzić w interesy twórców gier, w tym firmy Tencent. Okazuje się bowiem, że pociechy będą musiały ograniczyć tę formą wirtualnej rozgrywki do trzech godzin tygodniowo. Od tej zasady są pewne odstępstwa. Niemniej, nie będą one miały większego...
Tencent planuje wykorzystywać kamerki i system rozpoznawania twarzy, by powstrzymać nieletnich od grania w nocy
W 2019 roku chiński rząd przyjął prawo, które zakazuje nieletnim grania w gry komputerowe w godzinach nocnych, a więc między 22:00 a 8:00. Co więcej, gracze, którzy nie ukończyli 18 roku życia, nie mogą grać dłużej, niż 90 minut dziennie. Kolejnym podpunktem stanowiącym to prawo jest możliwość wydania maksymalnie do 57 dolarów miesięcznie na tzw. mikrotransakcje. Chiny wymagają ponadto, by gracze rejestrowali się w usługach growych, wykorzystując do tego prawdziwe tożsamości. Dla nas, Polaków,...
Pewne włoskie liceum skutecznie walczy z plagą smartfonów
Pewnie spora część czytelników PurePC czasy szkolne już dawno ma za sobą, ale może pamięta choćby czasy studenckie, bądź uczestniczy w nudnych, firmowych zebraniach, w których przeglądanie Facebooka czy innych błahostek w Internecie za pomocą smartfona to jedyny przed nudą ratunek. Można naturalnie do pewnego stopnia zrozumieć to, że surfujemy zamiast słuchać wykładu o macierzach czy zamiast słuchać szefa, jednak w przypadku najmłodszych użytkowników telefonów, zaczyna powstawać problem....
Wstrząsające badanie - Po co mi przyjaciel, gdy mam telefon?
Ostatnie badania przeprowadzone przez Motorolę pokazują, jak bardzo uzależnieni od smartfonów są użytkownicy w wieku 16-65 lat. Przestało już dziwić, że młodzi ludzie stanowią w tej materii coraz większy problem, jednak ta kwestia dotyka również starszych, także tych w wieku emerytalnym. Jak faktycznie przedstawia się sytuacja ukazują najnowsze badania, w których przepytano niemal 5 tysięcy osób z Francji, USA, Indii oraz Brazylii. Wyniki są alarmujące - potwierdzają tylko potrzebę wprowadzenia...
Apple celowo spowalnia iPhone'y, choć nikogo o tym nie informuje. System iOS 18 ogranicza wydajność i odświeżanie ekranu
Elon Musk przedstawia transport przyszłości. Tesla Cybercab i Robovan to autonomiczne pojazdy o oryginalnym wyglądzie
Test procesorów AMD Ryzen 9 9950X i Ryzen 9 9900X z AGESA 1.2.0.2. Jest wzrost wydajności po redukcji opóźnień między CCD?
NVIDIA GeForce RTX 5070 oraz GeForce RTX 5060 - kolejne karty graficzne Blackwell z premierą blisko siebie
AMD Fluid Motion Frames 2 - generator klatek już oficjalnie. Stabilna wersja dostępna w AMD Software: Adrenalin Edition