Sharp został przejęty przez Foxconna za 6,2 miliarda dolarów
Mniej więcej miesiąc temu w sieci pojawiły się doniesienia mówiące o tym, że jeden ze znanych japońskich producentów elektroniki użytkowej może zostać niedługo przejęty przez inną firmę potrzebującą technologii do produkcji swoich komponentów. W tym przypadku była oczywiście mowa o Sharpie i Foxconnie - pierwsza korporacja od pewnego czasu boryka się z poważnymi kłopotami finansowymi, które w dłuższej perspektywie mogłyby oznaczać całkowite zniknięcie marki z rynku. Sharp jako jeden z najbardziej znanych producentów wyświetlaczy (w tym także dla smartfonów) okazał się łakomym kąskiem dla chińskiego Foxconna. Wspomniana firma co roku przyjmuje spore zamówienia od takich marek, jak Apple oraz Sony - odbiorców jest oczywiście zdecydowanie więcej.
Negocjacje dobiegły końca.
Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami prasowymi, Foxconn oferował Sharpowi 5,3 miliarda dolarów - po pewnym czasie oferta wzrosła do poziomu 5,9 miliarda dolarów, jednak nadal nie była to kwota satysfakcjonująca przejmowany podmiot. Okazuje się, że zakup Sharpa będzie kosztował Foxconna jeszcze więcej, a mowa tutaj o kwocie 6,2 miliarda dolarów. Celem przejęcia jest oczywiście uzyskanie dostępu do technologii, a głównie chodzi tutaj o linię wyświetlaczy.
Foxconn będzie mógł konkurować na rynku ekranów dla smartfonów z takimi firmami, jak Samsung, LG oraz Japan Display Inc. Największym odbiorcą dla chińskiego producenta jest oczywiście Apple - po przejęciu Sharpa, Foxconn nie będzie zamawiał wyświetlaczy u niezależnego podmiotu, tylko wykorzysta przejęte technologie. Jest to bardzo dobre wyjście dla Chińczyków.
Sharp musiał zostać przez kogoś przejęty.
Sharp od kilku lat musiał korzystać z pomocy pożyczek udzielanych przez japońskie banki, cyklicznie zmniejszał zatrudnienie, a termin spłaty niektórych zobowiązań spędzał sen z powiek zarządu firmy. Foxconn prawdopodobnie spłaci długi, co uratuje markę przed całkowitym zniknięciem z rynku. Sharpa mógł przejąć japoński podmiot INCJ (Innovation Network Corporation of Japan), jednakże oferta była na tyle nieatrakcyjna, że zdecydowano się na przyjęcie propozycji chińskiego producenta.
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57