Yahoo! zostało sprzedane Verizonowi za 5 miliardów dolarów
Niegdyś firma gigant, potentat na rynku amerykańskim, o którym nie dało się nie usłyszeć. Wielozadaniowy kombajn oferujący pierwsze usługi jeszcze na długo przed rokiem 2000, a następnie sukcesywnie powiększający swoją ofertę. Poczta, czat, hosting, wiadomości, radio internetowe, blogi, wyszukiwarka, własny komunikator internetowy... można wymieniać długo, a liście i tak nie byłoby końca. W ostatnich latach - cień własnego siebie, niepozorna strona, z której korzystali starzy, stali bywalcy. Prawdopodobnie bardziej z przyzwyczajenia aniżeli konkurencyjności. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można zakładać, że marazm Yahoo! by postępował dalej gdyby nie inny liczący się na rynku gracz, który postanowił wykupić konającą potęgę - Verizon.
Amerykański koncern Yahoo! został sprzedany największemu amerykańskiemu operatorowi telefonii komórkowej za 5 miliardów dolarów.
Zacznijmy od początku, gdyż co młodsi czytelnicy mogą Yahoo! zupełnie nie kojarzyć. Strona rozpoczęła swoją działalność w roku 1994, a autorami była dwójka znajomych - David Filo oraz Jerry Yang. Pierwotnie strona funkcjonował pod nazwą "Jerry and David's guide to the World Wide Web" jednak szybko została przemianowana do obecnie obowiązującej nazwy. Adekwatna domena została wykupiona w styczniu następnego roku. Jak na katalog stron w tamtych latach przystało zyskiwał na popularności, a odpowiednia strategia w postaci rozszerzenia swojego profilu ze zwykłego spisu do portalu internetowego, okazała się strzałem w dziesiątkę. Yahoo! w niedługim czasie opracowało własny silnik wyszukiwania oraz zaczęło oferować nielimitowaną pocztę. Sukces był tak duży, że w roku 2008 Microsoft złożył ofertę wykupienia firmy za 22,24 miliarda dolarów. Oferta została odrzucona i mniej więcej od tego okresu zaczęła się tendencja spadkowa.
Na chwilę obecną trudno szukać winowajcy spadku znaczenia Yahoo! na rynku internetowym. Można próbować jedynie obstawiać - przegapiony moment we wcześniejszych latach na wykupienie młodych wtedy spółek takich jak Google czy Facebook lub czkawka po pęknięciu tak zwanej bańki Dotcoma. W roku 2012 zapowiedziane zostały zwolnienia na poziomie 12% wszystkich pracowników spółki. Chwilę później zmieniony został CEO firmy i stanowisko objęła Marissa Mayer. Niestety nawet jej agresywna polityka nie była w stanie uratować Yahoo!, które traciło z roku na rok. Niedawno w sieci pojawiły się plotki jakoby dawny gigant miał zostać sprzedany, a potwierdzenie znalazły ledwie kilka dni temu. Yahoo! zostało zakupione za kwotę 5 miliardów dolarów przez innego amerykańskiego giganta - Verizon. Największy operator telefonii komórkowej w stanach prawdopodobnie był głównie zainteresowany aspektami związanymi z reklamą oraz informacjami o powstałej przez lata, przeogromnej bazie klientów. Przeszłych jak i obecnych. Czas pokażę co z tego przejęcia wyniknie.
Powiązane publikacje

Tajwan ogranicza eksport technologii TSMC. Nowe regulacje mają chronić najważniejsze procesy przed zagraniczną konkurencją
28
Wielka Brytania planuje zakazać aplikacji AI tworzących deepfake dzieci. Ofcom i rząd UK podejmują stosowne działania
36
IBM zainwestuje 150 mld USD w USA, a konkretniej w rozwój AI, komputerów kwantowych, a także produkcji lokalnej
14
Prawnicy MyPillow użyli AI i wpadli w pułapkę fikcyjnych spraw. Grożą im naprawdę poważne konsekwencje
72