Xiaomi: Mamy pieniądze, technologię i markę, której ufają użytkownicy. Koncern chce rządzić światem elektroniki
W świecie elektroniki użytkowej, szczególnie tej skupionej na technologiach mobilnych oraz rozwiązaniach dla klientów indywidualnych, rządzą marki, takie jak Samsung i Apple, które oferują bogaty ekosystem usług. Nie oznacza to, że inni gracze zostali zepchnięci na margines. Podobnie radzi sobie Xiaomi, które sukcesywnie rozszerza swoje portfolio produktowe o nowe smartfony, komputery, akcesoria. Co więcej, firma spina wszystko w obrębie jednej platformy, dokładnie tak jak robią to Amerykanie i Koreańczycy. Ostatnie dwa dni, podczas których firma prezentowała swoje nowości i kierunek rozwoju przyniosły deklaracje CEO Xiaomi związane z przyszłością. Konkurencja ma powody do obaw.
Xiaomi chce rządzić pełnym przekrojem rynku elektroniki konsumenckiej. Smartfony, samochody, akcesoria, rozwiązania smart home oraz systemy bezpieczeństwa z logo Mi to przyszłość, która wdziera się do naszego życia.
Premiera Xiaomi Mi Mix Fold – Pierwszy składany smartfon producenta za nieco ponad 6 tys. złotych
Dwa dni temu Xiaomi pokazało nowe modele smartfonów serii Mi 11, będące uzupełnieniem podstawowego wariantu urządzenia. Tym samym tegoroczne smartfonowe portfolio oferuje zarówno budżetowce, średniaki, jak i flagowe telefony. Brakowało tutaj jedynie modelu ze składanym ekranem, ale taki został pokazany zaledwie dzień później. Xiaomi Mi Mix Fold dopełnia ofertę koncernu i po raz kolejny udowadnia, że firma potrafi oferować więcej za mniej... mniej niż konkurencja. O ile kiedyś wiązało się to z oszczędnościami i kompromisami, o tyle teraz otrzymujemy najwyższej klasy sprzęt. Tak, Xiaomi ma pieniądze „i nie zawaha się ich użyć”.
Xiaomi Mi 11 Ultra, Mi 11i, Mi 11 Lite i Lite 5G oficjalnie – Nowe smartfony z serii Mi 11 zaskakują rozsądną wyceną
Przedsiębiorstwo z Państwa Środka rozpędziło się i ani myśli zwalniać. Każda kolejna premiera produktowa stanowi swoisty dowód na to, że Xiaomi chce rządzić i nie obawia się potężnej konkurencji ze strony Samsunga czy Apple. Ba, nawiązania i porównania do rozwiązań drugiej z wymienionych firm to stały punkt ostatnich wydarzeń koncernu. Kiedy w sieci wrze od plotek na temat Apple Car, Xiaomi deklaruje wejście w rynek elektrycznych samochodów. Lei Jun, założyciel, prezes i dyrektor generalny Xiaomi poinformował o 10-letnich planach inwestycyjnych opiewających na kwotę 10 miliardów dolarów.
Xiaomi Mi Laptop Pro 14 i Mi Laptop Pro 15 - specyfikacja i cena laptopów wiernie odtwarzających design Apple MacBook Pro
Xiaomi ma za sobą pieniądze, technologię, zaufane marki, liczną, zaangażowaną w rozwój ekosystemu społeczność i na dobrą sprawę, możemy mówić o idealnych warunkach do stworzenia potęgi. Jasne, tytułowy podmiot już teraz stanowi jedną z najważniejszych rynkowych sił, ale dopiero przyszłe lata mogą okazać się dla niej „tłuste”. Niezależnie od tego, czy kibicujemy Xiaomi czy też niespecjalnie przekonują nas rozwiązania przedsiębiorstwa, powinniśmy cieszyć się z jego sukcesów. W końcu to właśnie one prowokują konkurencję do walki o klienta, na której korzystamy my – konsumenci.
Powiązane publikacje

ARM ma już 40 lat. Architektura, która zasila smartfony, serwery i roboty, trafiła do ponad 250 miliardów urządzeń
22
Anthropic chce zajrzeć do wnętrza AI. Czy do 2027 roku odkryjemy, jak naprawdę myślą modele językowe?
22
Firma Elona Muska xAI chce pozyskać 25 miliardów dolarów na budowę superkomputera Colossus 2 z milionem GPU NVIDIA
60
Nowatorski interfejs mózg-komputer od Georgia Tech może zmienić sposób, w jaki ludzie komunikują się z technologią i otoczeniem
4