Wielkie banery reklamowe w wynikach wyszukiwania Google
Firma słynąca do tej pory z niezbyt ofensywnych reklam już niedługo rozpocznie zapewne sprzedaż wielkich banerów umieszczanych nad wynikami wyszukiwania. Google już od jakiegoś czasu testuje nowy sposób wyświetlania reklam na podstronach służących do prezentowania wyników dla zapytań użytkowników, jednak akcja objęła jak na razie małą liczbę użytkowników. Odkrycia dokonała ponoć firma marketingowa Synrgy, która po wyszukaniu hasła "Southwest Airlines" otrzymała wielki baner widoczny na zdjęciu w rozwinięciu - rzecznik Google potwierdził, że limitowane testy nowej "usługi" dotyczą użytkowników łączących się ze Stanów Zjednoczonych. Ogromne reklamy na pewno poprawią ruch na stronach korporacji zamawiających własny baner, jednak wyniki wyszukiwania na podstronach objętych programem lądują niebezpiecznie nisko. W tym momencie testy obejmują reklamy około 30 firm, natomiast ogromne banery wyświetlają się tylko w przypadku wyszukiwania dokładnego hasła (np. Southwest Airlines).
Wiele osób w odpowiedzi na nowe testy Google przytacza zapewnienia wyszukiwarkowego giganta, że na stronach wyświetlających wyniki nigdy nie pojawią się duże banery reklamowe - najwidoczniej używane do tej pory elementy tekstowe nie działają tak jak powinny, natomiast Google nie obawia się utraty swojej ogromnej popularności. Polityka korporacji od pewnego czasu zadziwia prawie każdego użytkownika. Reklamy pojawiły się ostatnio w aplikacji Gmail przeznaczonej dla systemu Android, natomiast plany na przyszłość... Lepiej nic o nich nie mówmy ;]
Google nie jest fundacją charytatywną
Źródło: The Verge / Ars Technica
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57