Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Wiedźmin 3: Dziki Gon - włączenie DLSS 3 znacząco pogarsza stabilność gry. NVIDIA prosi o dodatkowe informacje

Kacper Szymanik | 14-03-2023 18:30 |

Wiedźmin 3: Dziki Gon - włączenie DLSS 3 znacząco pogarsza stabilność gry. NVIDIA prosi o dodatkowe informacjeWczoraj zadebiutowała kolejna aktualizacja do next-genowej edycji gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Jak deklaruje studio CD Projekt RED, w wersji 4.02 rozwiązano problemy uniemożliwiające ukończenie niektórych zadań oraz poprawiono ogólną wydajność na wszystkich platformach. Niestety, nie wszyscy mogą w pełni cieszyć się rozgrywką. Posiadacze najnowszych kart graficznych z serii NVIDIA GeForce RTX 4000 zgłaszają poważne problemy ze stabilnością, których przyczyną jest jedna z funkcji wchodzących w skład techniki DLSS 3.

Posiadacze kart graficznych z serii NVIDIA GeForce RTX 4000 informują o słabej stabilności gry Wiedźmina 3: Dziki Gon. Źródłem problemu ma być Frame Generator, czyli jedna z funkcji wchodzących w skład techniki DLSS 3. 

Wiedźmin 3: Dziki Gon - włączenie DLSS 3 znacząco pogarsza stabilność gry. NVIDIA prosi o dodatkowe informacje [1]

Wiedźmin 3: Dziki Gon Next Gen - Test wydajności kart graficznych. Potworne wymagania sprzętowe z ray tracingiem

Po premierze wczorajszej aktualizacji dość szybko zaczęły pojawiać się komentarze graczy, którzy zauważyli znaczne pogorszenie stabilności gry. Co kilkanaście minut na pulpicie pojawia się komunikat o jednoznacznej treści "Wiedźmin 3 wywalił się, przepraszamy!", a jedyną opcją jest ponownie uruchomienie tytułu. Co więcej, crashe występują niezależnie od ustawień graficznych i podejmowanych czynności (walka/eksploracja/dialog z NPC) oraz nie da się ich wyeliminować przez sprawdzenie spójności plików lub ponowną instalację gry. Użytkownicy Steam zauważyli, że problem dotyka przede wszystkim posiadaczy najnowszych kart graficznych z serii NVIDIA GeForce RTX 4000.

Wiedźmin 3: Dziki Gon - włączenie DLSS 3 znacząco pogarsza stabilność gry. NVIDIA prosi o dodatkowe informacje [2]

Wiedźmin 3: Dziki Gon Next-Gen - porównujemy grę w wersji PlayStation 4 Pro do nowej wersji dla PlayStation 5

Źródłem niestabilności okazał się Frame Generator, czyli jedna z kluczowych funkcji oferowanych przez nowe karty NVIDII. Wedle założeń ma ona poprawiać płynność gry poprzez stworzenie dodatkowych klatek, ale z niejasnych przyczyn doprowadziła do całkowitej destabilizacji tytułu. Jak donoszą gracze, wyłączenie generatora klatek eliminuje opisywany problem, jednak to rozwiązanie wyłącznie tymczasowe - trudno oczekiwać, by właściciele wydajnych GPU dobrowolnie zrezygnowali z możliwości DLSS 3. Warto dodać, że o sytuacji dowiedział się jeden z pracowników NVIDII, który poprosił o dodatkowe informacje. Pliki zawierające dane o błędach należy przesłać na adres driverfeedback@nvidia.com, co pozwoli na szybsze wydanie poprawek.

Wiedźmin 3: Dziki Gon - włączenie DLSS 3 znacząco pogarsza stabilność gry. NVIDIA prosi o dodatkowe informacje [3]

Źródło: Steam
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 44

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.