Twórcy Angry Birds - Piractwo może pomóc zwiększać zyski!
Piractwo może działać na korzyść producenta? Z takiego założenia wychodzą twórcy popularnej gry Angry Birds, która nie schodzi z czołowych miejsc list pobierania dla smartfonów oraz tabletów. Koszulki, pluszaki lub gadżety wytwarzane w Chinach nie muszą też wcale niwelować zysków developera, lecz wprost przeciwnie - wyraźnie je zwiększać. Firma Rovio odpowiedzialna za Angry Birds nie planuje zatem walki z nielegalnym wykorzystywaniem marki przez różnych producentów. Skąd taka decyzja? Strategią firmy jest gromadzenie rzeszy fanów przez różne źródła - tacy ludzie traktowani są jako potencjalni klienci, którzy zakupią produkt Rovio ze względu na sympatię. Walczenie z nielegalnym używaniem logotypu skończyłoby się stratą pieniędzy i wizerunku firmy, który w dzisiejszych czasach jest czymś bardzo ważnym. Kluczem do sukcesu może okazać się dostosowanie swoich zamiarów do obecnego rynku, który nie lubi przecież trzymania na smyczy...
"Powinniśmy wyciągnąć wnioski z działań koncernów muzycznych, które stosowały różne techniki do zniwelowania piractwa" - powiedział Mikael Hed, dyrektor wykonawczy Rovio. Warto dodać, że techniki te zwykle okazywały się nieskuteczne i kosztowne - podobnie jest zresztą z grami. Podejście firmy Rovio jest według nas bardzo nowoczesne, zaś umiejętne wprowadzenie w życie może skutkować niezłymi profitami, chociaż to sytuacja dość specyficzna i dotycząca głównie gadżetów. Koszty wyprodukowania i promocji Angry Birds ciężko nawet porównywać z ”dorosłymi” tytułami, a przecież twórcy muszą coś zarobić, żeby kontynuować prace. Oczywiście, wszystko zależy od skali tego procederu - jednak czy inne firmy pójdą w ślady ojców Angry Birds? Wyobrażacie sobie taką deklaracje w wykonaniu Ubisoft lub Activision? ;]
Źródło: The Guardian
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57