Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

The Day Before - błyskawiczny upadek projektu. Twórcy gry zamykają działalność po kilku dniach od premiery

Szymon Góraj | 12-12-2023 10:00 |

The Day Before - błyskawiczny upadek projektu. Twórcy gry zamykają działalność po kilku dniach od premieryJedna gra może doprowadzić do upadku całej firmy. Taki scenariusz nie jest żadną nowością, w dodatku dochodzi do tego bardzo różny kontekst. Czasem na przykład twórcy dostają fatalne warunki od wydawcy, co doprowadza do ich zamknięcie, choć sam projekt jest pomimo technicznych problemów wartościowy i szczególnie ceniony w przyszłości. Tak było w przypadku Troika Games i Vampire: The Masquerade - Bloodlines niespełna 20 lat temu. Okoliczności związane z The Day Before są jednak zgoła odmienne.

4 dni po premierze The Day Before studio Fntastic zostało zamknięte z powodu braku funduszy na dalszy rozwój.

The Day Before - błyskawiczny upadek projektu. Twórcy gry zamykają działalność po kilku dniach od premiery [1]

The Day Before - survivalowe MMO wystartowało zgodnie z oczekiwaniami, ale nie bez problemów. Fatalne pierwsze oceny

Wiele osób zastanawiało się, jaka jest największa branżowa klęska w 2023 roku. Redfall od Arkane Austin? Popełnione przez Deadalic Entertainment Lord of the Rings: Gollum? A może pokraczne Skull Island: Rise of Kong? Cóż, wydaje się, że Fntastic pogodziło wszystkich premierą The Day Before. Gra, której obiecujące zapowiedzi zelektryzowały w swoim czasie środowisko, już od dawna dostarcza wielu niepokojących sygnałów. A wieńczy je katastrofalna premiera, uwydatniająca to, jak bardzo mijano się z prawdą w materiałach promujących tytuł. Chyba jednak mało kto spodziewał się takiego efektu.

The Day Before - błyskawiczny upadek projektu. Twórcy gry zamykają działalność po kilku dniach od premiery [2]

Czym kierują się pecetowi gracze przy zakupie gier i jakie mają oczekiwania? Wyniki ciekawie przeprowadzonej ankiety

Deweloperzy zamieścili na Twitterze/X informację zamknięciu studia z powodu braku środków. Te, które im pozostały, mają zostać przeznaczone na rozliczenie się ze swoimi partnerami. Dalej napisano też kilka słów o zainwestowaniu czasu i zasobów przez te wszystkie lata produkcji, poinformowano o tym, że serwery nadal działają, a także przeproszono za porażkę. The Day Before i tak cieszyło się z początku dużą popularnością (a że od razu zostało ostro skrytykowane - to inna sprawa), ale już po trzech dniach straciło jakieś 80% graczy. Tak szybkie zwinięcie interesu, nawet zważywszy na rozmiary klęski, jest bardzo nietypowe. Dodatkowo dziwacznie brzmią słowa o wytężonej pracy, gdy gra ewidentnie jest zupełnie innego typu niż uprzednio obiecywano, spotkano się również m.in. z zarzutami podbierania assetów od innych twórców przy tworzeniu lokacji. Można więc powiedzieć, że Fntastic na swój sposób zapisało się w historii branży - ale chyba nie tak, jak członkowie studia mogliby o tym marzyć...

Źródło: Fntastic (Twitter/X)
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 53

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.