Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Test LG UltraGear 27GN800-B - Monitor Quad HD dla graczy z matrycą IPS, odświeżaniem 144 Hz i wsparciem dla HDR10

Damian Marusiak | 06-01-2023 09:00 |

Test LG UltraGear 27GN800-B - Monitor Quad HD dla graczy z matrycą IPS, odświeżaniem 144 Hz i wsparciem dla HDR10LG UltraGear to jedna z popularniejszych marek, jeśli chodzi o monitory przeznaczone do gier. Dzisiaj skupimy się na jednym z najtańszych przedstawicieli tej serii - na modelu UltraGear 27GN800-B. Jest to jeden z popularniejszych wybór przez graczy w cenie około 1200-1300 złotych (od czasu do czasu pojawiają się bowiem mniejsze lub większe promocje). LG UltraGear 27GN800 chwalony jest przede wszystkim za niski czas reakcji, dzięki czemu świetnie nadaje się również do dynamicznych gier pokroju multiplayer. Jak się okazuje, zastosowana matryca faktycznie należy do tych szybszych, jednak producent nie ustrzegł się kilku mniejszych lub większych problemów, które rzucają mniej korzystne światło na opłacalność takiego wyboru.

Autor: Damian Marusiak

LG UltraGear 27GN800-B wyposażono w 27-calowy ekran IPS o rozdzielczości 2560 x 1440 pikseli. W cenie około 1300 złotych jest to już standard, spotykany także u wielu innych producentów monitorów. Propozycja koreańskiej firmy LG oferuje również pełne wsparcie dla Adaptive Sync w postaci NVIDIA G-SYNC Compatible jak również AMD FreeSync Premium. Nie brakuje ponadto obsługi HDR w postaci podstawowej normy HDR10. A przynajmniej tak się reklamuje, bo w rzeczywistości nie jest już tak kolorowo. Częstotliwość odświeżania wynosi 144 Hz, co pozwoli na płynną rozgrywkę zarówno w grach AAA jak i mniejszych produkcjach, ale nadal szalenie popularnych, które nastawione są na rozgrywki online.

Monitor LG UltraGear 27GN800-B to jeden z popularniejszych monitorów do gier w cenie około 1300 złotych. Oferuje on ekran IPS o przekątnej 27 cali, rozdzielczości 2560 x 1440 pikseli oraz 144 Hz odświeżanie.

Test LG UltraGear 27GN800-B - Monitor Quad HD dla graczy z matrycą IPS, odświeżaniem 144 Hz i wsparciem dla HDR10 [nc1]

Monitor LG UltraGear 27GN800-B z NVIDIA G-SYNC kupisz w sklepie morele.net

Monitor LG UltraGear 27GN800-B wykorzystuje matrycę typu IPS, czyli In-plane Switching. Ekran typu IPS charakteryzuje się specyficznym ułożeniem ciekłych kryształów względem powierzchni ekranu - ułożone są one równolegle w stosunku do powierzchni, a więc inaczej niż choćby w matrycach typu TN, gdzie kryształy są rozłożone bardziej prostopadle. Głównymi cechami paneli IPS jest wierniejsze odwzorowanie barw oraz bardzo dobre kąty widzenia - te bowiem są równie szerokie gdy patrzymy z góry, z dołu lub też z boków. Monitory z matrycami IPS są często rekomendowane dla grafików właśnie ze względu na wspomniane kąty widzenia, które nie zaburzają kolorów oraz z powodu możliwości szerszego odwzorowania palety barw Adobe RGB. Nie jest to jednak technologia bez wad - stosunkowo niski kontrast powoduje, że czerń bardziej przypomina szare odcienie.

  LG UltraGear 27GN800-B
Matryca IPS
Przekątna 27 cali
Rozdzielczość 2560 x 1440 (16:9)
Odświeżanie 144 Hz
AMD FreeSync FreeSync Premium
NVIDIA G-SYNC G-SYNC Compatible
Zakrzywienie -
Czas reakcji 1 ms GtG
Kontrast statyczny 1000:1
Luminancja 350 nitów
HDR HDR10
Złącza cyfrowe 2x HDMI 2.0
1x DisplayPort 1.2
Głośniki -
Pokrycie przestrzeni sRGB ~100%
Pokrycie przestrzeni DCI-P3 ~90%
Waga z podstawą 5,31 kg
Zgodność z VESA 100x100
Wymiary (z podstawą) 614 x 365 x 53,3 mm
Cena 1299 złotych

W teście monitora LG UltraGear 27GN800-B, skupiamy się na kilku najważniejszych aspektach z punktu widzenia codziennego użytkowania. Przyjrzymy się więc dokładnie jakości wykonania oraz użytkowaniu menu OSD. Nie zabraknie kolorymetrycznej weryfikacji odwzorowania przestrzeni barw sRGB, Adobe RGB oraz DCI-P3 wraz ze wskazaniem błędów w przedstawieniu barw. Sprawdzimy również równomierność podświetlenia, luminancję w kilku scenariuszach oraz obecność backlight bleedingu. Nie zabraknie również omówienia kątów widzenia, input laga (opóźnienia matrycy), smużenia oraz poboru mocy.

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 80

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.