Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

NVIDIA udostępnia silnik fizyki PhysX jako open source

Bogdan Stech | 04-12-2018 15:00 |

NVIDIA udostępnia silnik fizyki PhysX jako open sourceWygląda na to, że rozrywka w wirtualnych światach czyli po prostu granie w gry pomaga rozwijać technologią i naukę. Czasy kiedy to PhysX od NVIDIA kojarzył nam się tylko z grami zaczynają odchodzić do lamusa. Firma ogłosiła właśnie, że ​​zdecydowała się udostępnić wszystkim swoją technologię do symulacji fizyki stosowaną głównie w grach wideo. Kod źródłowy właśnie został opublikowany na GitHub. Od teraz silnik może być również używany do bardziej wymagających zadań biznesowych - na przykład do uczenia maszyn, robotów czy samochodów. Celem jest dostarczenie deweloperom kompletnego, wszechstronnego i niezawodnego narzędzia do symulacji rzeczywistości. NVIDIA wiąże z silnikiem ogromne nadzieje.

NVIDIA wprowadziła zestaw SDK PhysX 4.0 i tworzy popularny silnik symulujący PhysX z otwartym kodem. Został opublikowany na GitHub

NVIDIA udostępnia silnik fizyki PhysX jako open source [1]

PhysX to silnik fizyki, czyli zestaw narzędzi programistycznych (SDK) umożliwiający uzyskiwanie w grach wideo i grach komputerowych efektów specjalnych ściśle naśladujących zachowanie się rzeczywistych obiektów fizycznych. Krótko mówiąc symulacja fizyki sprawia, że gry wyglądają dużo lepiej. Odłamki, rozpadające się budynki, przewracające się stosy ułożonych przedmiotów - za wszystko to odpowiada PhysX. Technologia ta dobrze pasuje jednak także do innych dziedzin informatyki - sztucznej inteligencji, robotyki, pojazdów autonomicznych czy wysokowydajnych obliczeń.

NVIDIA kończy produkcję GTX 1080 Ti, ceny topowego Pascala rosną

Począwszy od 3 grudnia 2018, PhysX jest udostępniony jako open source na podstawie licencji BSD-3. Dzięki temu NVIDIA PhysX to jedyne darmowe rozwiązanie fizyki open-source, które wykorzystuje akcelerację GPU i może obsługiwać duże wirtualne środowiska. "Robimy to, ponieważ symulacja fizyki - klucz do wciągających gier i rozrywki - okazuje się być ważniejsza niż kiedykolwiek myśleliśmy" - informuje NVIDIA w swoim oświadczeniu. Physx znajduje zastosowanie w przypadku samochodów autonomicznych gdzie technologia pozwala pojazdom jeździć przez miliony kilometrów w symulacjach, które przypominają rzeczywiste warunki. Jest to nieocenione podczas nauki AI. Poza tym dzięki temu w robotyce badacze mogą szkolić roboty w środowiskach, które przypominają prawdziwe.

Źródło: Nvidia
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 54

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.