.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Nintendo Switch korzysta z układu SoC NVIDIA Tegra X1

Arkadiusz Bała | 18-03-2017 09:00 |

Nintendo Switch korzysta z układu SoC NVIDIA Tegra X1Nintendo Switch jest nietypową konsolą. Co do tego raczej nie ma wątpliwości. Trudno zresztą czegokolwiek innego oczekiwać od firmy, której najbardziej "normalną" platformą w ciągu ostatnich lat było WiiU, a nawet tam zamiast pada standardowo dołączany był tablet. Wracając jednak do Switcha, to jednym z elementów tej jego nietypowości jest fakt, że w przeciwieństwie do konkurencji nie korzysta on z klasycznego procesora opartego o architekturę x86, a dostarczany przez NVIDIĘ układ SoC w architekturze ARM. Do tej pory przypuszczano, że mamy tutaj do czynienia z projektem przygotowanym specjalnie na potrzeby Nintendo. Okazuje się jednak, że nic bardziej mylnego. Procesor Nintendo Switch to jednostka NVIDIA Tegra X1, która wcześniej pojawiła się m.in. w NVIDIA Shield TV.

Zastosowany w Nintendo Switch układ SoC od standardowo implementowanej Tegry X1 różni się jedynie nieco niższymi taktowaniami.

O tym, że w Switchu możemy ujrzeć Tegrę X1 spekulowano jeszcze przed premierą konsoli. Plotki te nie zostały jednak nigdy potwierdzone NVIDIĘ ani Nintendo, a ostatecznie dominować zaczął raczej pogląd, że zastosowany w konsoli chip został zaprojektowany specjalnie na jej potrzeby. Miałoby to o tyle sens, że Tegra X1 nie jest układem pierwszej młodości, a swoją premierę miała jeszcze w 2015 r. Od tamtej pory można ją było znaleźć m.in. w NVIDIA Shield Android TV czy tablecie Google Pixel C. Okazuje się jednak, że wiek układu nie był dla Nintendo przeszkodą by właśnie on stał się sercem nowej konsoli, gdyż zastosowana w Switchu jednostka różni się od standardowej wersji jedynie nieco niższym taktowaniem.

Nintendo Switch - nowa konsola od Nintendo zapowiedziana

Nintendo Switch korzysta z układu SoC NVIDIA Tegra X1 [1]

W dniu swojej premiery Tegra X1 była jednym z bardziej wydajnych mobilnych procesorów, ponieważ składały się na nią cztery rdzenie Cortex-A57 o taktowaniu 1,9 GHz, cztery Cortex-A53 o taktowaniu 1,3 GHz i układ graficzny korzystający z architektury Maxwell. Od tamtej pory minęło jednak trochę czasu i dziś taka specyfikacja już nie robi na nikim większego wrażenia. Pojawia się więc pytanie czy nie będzie to stanowiło ograniczenia dla developerów, którzy planują tworzyć na Switcha gry? Tu odpowiedź będzie zależała od tego z jakiej perspektywy na problem spojrzymy. Na pewno nie mamy co liczyć na to, że platforma od Nintendo zdoła dorównać konkurencji w postaci PlayStation 4 czy Xbox One, a już tym bardziej PlayStation 4 Pro czy Scorpio. To jednak wiadomo od dawna i problem ten podnosiło już wielu twórców.

Nintendo NX: Układ NVIDIA Tegra zamiast AMD Polaris?

Nintendo Switch korzysta z układu SoC NVIDIA Tegra X1 [3]
Po lewej: SoC z Nintendo Switch / Po prawej: NVIDIA Tegra X1

Okazuje się jednak, że konsola ma dość mocy obliczeniowej by wygenerować duży otwarty świat dający szerokie możliwości interakcji, a przynajmniej taki obraz daje gra The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Tytuł ten okazał się być zresztą olbrzymim sukcesem i jedną z najlepiej ocenianych produkcji w historii. Sama konsola zresztą też cieszy się olbrzymim zainteresowaniem, choć przed premierą wielokrotnie wróżono jej fiasko. Wszystko wskazuje więc na to, że nawet nieco przestarzała już Tegra X1 zupełnie wystarczy by Switch osiągnął sukces. Widocznie po raz kolejny zadziałała magia Nintendo.

NVIDIA Shield Tablet - Nadchodzi nowa wersja z Tegra X1

Nintendo Switch korzysta z układu SoC NVIDIA Tegra X1 [2]

Źródło: Guru 3D
Twoja ocena publikacji:
19
Liczba komentarzy: 44

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.