NVidia pozazdrościła Eyefinity i wzbogaci Kepler'a?
Kolejnym po Fermi układem graficznym Nvidia będzie Kepler. W związku z problemami o których Was informowaliśmy premiera nowych kart przewidziana jest na pierwszy kwartał przyszłego roku. GeForce GTX 600 wykonane w 28 nm procesie technologicznym wraz z Southern Islands, mają trochę rozruszać scenę po blisko ośmiomiesięcznej nudzie w związku z czym zieloni planują pokazać coś nowego. W wielu kwestiach technologicznych Nvidia była pierwsza, ale zdarzało się i tak, że budzili się w momencie gdy konkurencja już zbierała żniwa i nie inaczej było z Eyefinity. AMD tym systemem pozwoliło na zwiększanie doznań płynących z gier, które na wielu monitorach stały się przyjemniejsze. CEO NVidii zorientował się, że poza marudami, którym przeszkadzają ramki są gracze, których niezmiernie cieszy możliwość poszerzania pola widzenia niewielkim kosztem.
Skutkiem tego Kepler będzie posiadał udoskonaloną obsługę konfiguracji kilku monitorów - do tego zadania oddelegowano specjalny zespół. Wprawdzie niektóre z dostępnych modeli serii 500 posiadają szersze możliwości, które w połączeniu z technologią Surround pozwalają na łączenie np.: trzech wyświetlaczy, ale na chwilę obecną czerwoni potrafią więcej, wygodniej i łatwiej.
NVidia Surround
AMD Eyefinity
Źródło: Kitguru
Powiązane publikacje

NVIDIA Vera Rubin już w fazie preprodukcji w fabrykach TSMC. Tymczasem chińscy giganci oczekują na chipy B30A
10
Studio EA DICE nie chce Ray Tracingu w Battlefield 6 i ma ku temu konkretne powody. Sytuacja odwrotna do Battlefield V
98
NVIDIA ogranicza produkcję kart graficznych GeForce RTX 5060 i RTX 5060 Ti 8 GB w obliczu rynkowej dominacji
189
Wymagania sprzętowe Dying Light: The Beast PC. Gra otrzyma Ray Tracing, NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2
44