Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Sprzedaż smartwatchy znacznie wzrosła w czasach pandemii

Sprzedaż smartwatchy znacznie wzrosła w czasach pandemiiTego nie spodziewał się chyba nikt. Podczas gdy niemal cała gospodarka globalna zwalnia i notuje straty, rynek smartwatchy w pierwszym kwartale 2020 roku może pochwalić się wzrostem na poziomie 20,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Z półek sklepowych zniknęło bowiem aż 13,7 mln tego typu urządzeń, podczas gdy w Q1 2019 było to zaledwie 11,4 mln inteligentnych zegarków. Jak łatwo zgadnąć za lwią część sprzedaży odpowiada Apple, któremu niestraszny, przynajmniej w tym względzie, rozprzestrzeniający się koronawirus. Wygląda na to, że inteligentne czasomierze przeżywają swoją drugą młodość. Ciekawe, czy zostaną z nami na dłużej.

Rynek smartwatchy w pierwszym kwartale 2020 roku urósł o 20,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Królem segmentu jest Apple, które odpowiada za ponad połowę jego wartości.

Sprzedaż smartwatchy znacznie wzrosła w czasach pandemii [2]

Test smartwatcha Huawei Watch GT: zapomnij o ładowaniu baterii

Inteligentne zegarki wdarły się do świata nowych technologi nagle i jakby nie patrzeć, nieźle na nim namieszały. Poza głównymi platformami watchOS oraz Android Wear (aktualnie Wear OS), w sklepach mogliśmy spotkać przeróżne odmiany z autorskim oprogramowaniem i rozwiązaniami do śledzenia aktywności i monitorowania stanu zdrowia. Niemniej, z czasem rynek zaczął się kurczyć i o smartwatchach mówiło się coraz mniej. To zaczęło się zmieniać rok, a w zasadzie nawet dwa lata wstecz. Producenci ponownie zaczęli masowo prezentować swoje nowości ze świata urządzeń ubieralnych. Mam tu na myśli zarówno gigantów branży, jak i submarki oraz mocno budżetowe przedsiębiorstwa. Teraz, obserwujemy kolejny wzrost. Przyjrzyjmy się twardym liczbom.

Sprzedaż smartwatchy znacznie wzrosła w czasach pandemii [1]
fot. Strategyanalytics

Test smartwatcha Samsung Galaxy Watch Active - czas na sport

W pierwszym kwartale 2020 roku sprzedano łącznie 13,7 mln smartwatchy, czyli o 20,2 proc. więcej niż w pierwszych trzech miesiącach 2019 roku. Apple odpowiada przy tym za 55 proc. rynku, czyli o 1 proc. więcej niż w 2019 roku. Samsung sprzedał przeszło 1,8 mln zegarków, jednak zanotował spadek od 1 punkt procentowy. Garmin natomiast wspiął się w górę o 1 proc., sprzedając 1,1 mln zegarków. Pozostali producenci odpowiadający łącznie za 22,6 proc. rynku sprzedali 3,1 mln inteligentnych zegarków. Przyznam, że wyniki te mocno mnie zaskakują. W dobie pandemii większość czasu spędzamy w domach, gdzie tego typu urządzenia nie pokazują pełni swoich możliwości. Mimo to coraz chętniej sięgamy do portfeli celem ich zakupu.

Źródło: Strategyanalytics
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 22

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.