Ubisoft - Która platforma generuje największą sprzedaż gier?
Wielu graczy widząc logo widniejące po lewej stronie automatycznie zaczyna czuć się źle, a w niektórych przypadkach jest nawet konieczna wizyta w toalecie... Nie ma wątpliwości, że firma Ubisoft nieźle nagrabiła sobie u myślących klientów przez ostatnie miesiące, a mowa tutaj oczywiście o jakże udanych premierach i jeszcze lepiej dopracowanych produkcjach ;) Dosłownie kilka dni temu zaczęły do nas docierać wieści mówiące o głębokiej zmianie nastawienia producenta gier na przykładzie Watch Dogs. Yves Guillemot będący CEO opisywanej firmy zapewnił graczy, że nie będzie już powtórki z prezentowania podrasowanych materiałów wideo, które nie mają zbyt wiele wspólnego z realną produkcją dostępną w sprzedaży. Oczywiście, nie było mowy o likwidacji licznych błędów występujących w niemal każdej produkcji wydawanej przez Ubisoft, ale i tak nie uwierzylibyśmy w takie marketingowe zagrywki.
Ubisoft w tarapatach? W żadnym wypadku.
Dzisiaj Ubisoft opublikował swoje wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku fiskalnego, które ujawniają wiele ciekawych informacji na temat obecnej kondycji francuskiej marki. Nie będziemy jednak zaczynali od pieniędzy, bowiem najpierw skupimy się na podziale sprzedaży gier pomiędzy platformy. Jak myślicie, czy rynek pecetów okazał się tragiczny dla producenta? Oto oficjalne dane Ubisoftu:
- PlayStation 4 - 27%
- PC - 23%
- Inne platformy (w tym mobilne) - 14%
- Xbox One - 11%
- Xbox 360 - 11%
- PlayStation 3 - 11%
- Wii oraz Wii U - 3%
Jak widać, na samym szczycie znalazła się konsola PlayStation 4, na którą Ubisoft sprzedało najwięcej gier w ostatnim kwartale. Tuż za nim znalazły się komputery PC z wynikiem 23%, a na ostatnim stopniu podium (co ciekawe) wylądowały inne platformy, w tym także mobilne. Dopiero za nimi znalazł się Xbox One, który wygenerował 11% sprzedaży gier dla Ubisoftu. Wynika z tego, że platforma PC powinna być dla firmy niemal tak samo ważna, jak konsole nowej generacji - w rzeczywistości jest jednak nieco inaczej, co widać niemal przy każdej premierze nowej gry.
Jeżeli chodzi o sprawy finansowe, to Ubisoft w pierwszym kwartale roku fiskalnego uzyskał 96,6 miliona euro przychodów, co jest spadkiem o 70% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego (360 milionów euro). Na pierwszy rzut oka, wyniki są tragiczne i mogłyby świadczyć o słabej kondycji firmy, jednakże tak niskie przychody są spowodowane brakiem ważnych premier w Q1. Co więcej, Ubisoft spodziewał się jeszcze mniejszych przychodów, więc oficjalne statystyki można nawet uznać za zadowalające.
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57