Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

TOP 10 - Drużyny e-sportowe warte setki milionów dolarów

Bogdan Stech | 24-10-2018 13:00 |

TOP 10 - Drużyny e-sportowe warte setki milionów dolarów E-sport już dawno stał się dochodowym biznesem. Prognozy są więcej niż optymistyczne. Branża zanotuje ogromne wzrosty, a jej popularność jeszcze wzrośnie. Wszystko to oznacza jedno - pieniądze, duże pieniądze. W zasadzie można już teraz powiedzieć, że najbardziej znane drużyny e-sportowe operują milionami dolarów amerykańskich. Magazyn Forbes stworzył listę najbardziej wartościowych zespołów e-sportowych. Czołówka to firmy warte setki milionów. Pierwsze miejsce należy do amerykańskich Cloud9. Tymczasem popularność tego typu sportu rośnie bez przerwy także w Polsce. Wystarczy przypomnieć jakie tłumy pojawiają się na imprezach typu Intel Extreme Masters.

Sponsoring to największe źródło przychodów, ale zyski ze sprzedaży praw do transmisji rozgrywek rosną najszybciej

TOP 10 - Drużyny e-sportowe warte setki milionów dolarów  [1]

Cloud9 ( C9 ) to amerykańska organizacja e-sportowa, której właścicielami są Jack i Paullie Etienne. Cloud9 powstało w 2012 roku. Po sukcesie zespołu Cloud9 LoL w North American League of Legends Championship Series, był on w stanie sięgnąć po finały w innych rozgrywkach. W 2015 roku drużyna C9 Heroes of the Storm wygrała pierwsze Mistrzostwa Świata w Heroes of the Storm. W 2018 r., C9 Counter-Strike: Global Offensive Roster stał się pierwszą amerykańską drużyną, która wygrała ważne mistrzostwa w finale ELEAGUE Boston: Major 2018. Firma warta jest 310 mln dolarów amerykańskich, a w ostatnim roku osiągnęła przychód w wysokości 22 mln dolarów. Posiada ona 92 graczy w 11 zespołach między innymi w Rocket League, League of Legends, Counter-Strike: Global Offensive, Hearthstone: Heroes of Warcraft, Super Smash Bros, Melee, H1Z1, Fortnite, Clash Royale, Overwatch, Rainbow Six: Siege. Część zysków przeznaczona jest na budowę ośrodka szkoleniowego w Los Angeles o powierzchni prawie 10000 metrów kwadratowych i zarazem kwatery głównej organizacji, która ma zostać otwarta w 2019 roku.

IEM 2019 - turniej Counter-Strike ponownie z rangą Majora

Drugie miejsce w zestawianiu zajmuje Team SoloMid, który jest własnością Andy'ego "Reginalda" Dinha i wart jest 250 mln dolarów, a zyski zespołu to 25 mln dolarów. Team SoloMid ma 39 graczy w siedmiu drużynach. Został założony we wrześniu 2009 roku. Bierze udział w rozgrywkach LoL, Fortnite, PlayerUnknown's Battlegrounds, H1Z1, Clash Royale, Hearthstone. Dinh na początku tego roku podpisał kontrakt z 19-letnią gwiazdą Ali "Myth" Kabbani i zainwestował 1,5 miliona dolarów w dom o powierzchni 1300 metrów kwadratowych, aby jego czteroosobowy skład Fortnite miał gdzie mieszkać, ćwiczyć i odpoczywać.

Twitch zablokowany w Chinach. Wszystko przez e-sport

TOP 10 - Drużyny e-sportowe warte setki milionów dolarów  [2]

Inwestycja już się zwraca. Kabbani stał się drugą co do wielkości gwiazdą na Twitchu, z 4,1 milionami fanów. Trzecie miejsce przypadło Team Liquid. Team Liquid to międzynarodowa, profesjonalna organizacja e-sportowa z siedzibą w Holandii, założona w 2000 roku. Jest własnością firmy aXiomatic. Ma wartość 200 mln dolarów oraz przychody w wysokości 17 milionów dolarów. Jej 65 graczy podzielonych jest na 14 drużyn. Pozostałe miejsca w zestawieniu należą kolejno do Echo Fox, OpTic Gaming, Fnatic, Gen.G Esports, G2 Esports, Immortals, Envy Gaming.

Czy e-sport wymaga większych umiejętności niż sport?

TOP 10 - Drużyny e-sportowe warte setki milionów dolarów  [3]

Przyszłość e-sportu rysuje się w jasnych barwach. Liczba fanów wirtualnych rozgrywek na całym świecie sięgnie 165 milionów w 2018 roku, co przekłada się na wzrost rok do roku o 15 procent. Przychody branży wzrosną w tym roku o 38 procent, do 906 milionów dolarów, a do 2021 roku osiągną 1,65 miliarda dolarów. Sponsoring to największe źródło przychodów (359 milionów dolarów w tym roku), następnie jest reklama (174 miliony), sprzedaż praw do transmisji (161 milionów), opłaty od twórców gier (116 milionów USD) oraz gadżety i bilety (96 milionów dolarów). Zyski ze sprzedaży praw do transmisji rosną najszybciej. Do 2021 r. mają wynieść 320 mln, co stanowić będzie drugie co do wielkości źródło przychodów za sponsoringiem.

Źródło: Forbes
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 18

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.