Resident Evil 2 i Resident Evil 3 - Capcom zapowiada powrót usuniętych opcji Ray Tracingu i dźwięku 3D
Remake'i Resident Evil 2 oraz Resident Evil 3 to bardzo dobre produkcje. Swój poziom zawdzięczają nie tylko mechanizmom rozgrywki, ale także oprawie graficznej, która opcjonalnie wykorzystuje technikę śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Ostatnie aktualizacje do gier nie były jednak w pełni udane. Z nie do końca jasnych powodów usunięto bowiem z menu opcję włączenia Ray Tracingu i konfiguracji dźwięku 3D. Firma Capcom zapowiedziała stosowne poprawki.
Ostatnie aktualizacje do remake'ów Resident Evil 2 i Resident Evil 3 usunęły z menu opcje włączenia Ray Tracingu i konfiguracji dźwięku 3D. Firma Capcom właśnie zapowiedziała ich przywrócenie w nadchodzących poprawkach.
Resident Evil 4 z ogromnym sukcesem. Firma Capcom pochwaliła się wynikami sprzedaży swojego najnowszego dzieła
Bardzo niepokojąca była cisza, jaka panowała wokół całej sprawy od czasu udostępnienia felernych aktualizacji. Wśród graczy narastały spekulacje, czy tryb w przyszłości powróci. Największe niezadowolenie wyrażali oczywiście posiadacze nowszych kart graficznych NVIDII, które dobrze sobie radzą ze wsparciem techniki śledzenia promieni. Na szczęście firma Capcom w dniu wczorajszym przerwała milczenie i zapowiedziała, że wkrótce zostaną udostępnione stosowne poprawki. W opublikowanym na Twitterze oświadczeniu zabrakło jednak choćby przybliżonego terminu, w którym Ray Tracing powróci do wspomnianych produkcji.
To all Resident Evil 2 / Resident Evil 3 users on Steam ⚠️
— Resident Evil (@RE_Games) April 18, 2023
We're aware of an ongoing issue with the raytracing option not appearing in the graphics menu and presets. We'll have this addressed in a future update and apologize for any inconvenience! pic.twitter.com/hGkOey65mQ
Resident Evil 4 Remake - darmowe DLC The Mercenaries już dostępne. W grze pojawiły się mikropłatności
Zagadkowa jest także kwestia, dlaczego w ogóle te opcje zostały usunięte. Capcom oficjalnie nazwał ich brak „problemem” (issue) i wystosował przeprosiny dla graczy. Można zatem zakładać, że zniknięcie nie było działaniem celowym. Przypuszczalnie nastąpiła jakaś pomyłka lub przeoczenie podczas testów najnowszych aktualizacji. Co ciekawe, problemy dotknęły również opcji konfiguracji dźwięku 3D. Choć to kwestia nieco mniejszego kalibru, to także spowodowała niezadowolenie u części użytkowników. Wiele wskazuje jednak na to, że wszystko powróci wkrótce do stanu pierwotnego.
Powiązane publikacje

Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
123
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32
DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta
5