Ponad połowa Polaków uważa, że dba o swoją prywatność w sieci. Co ma przez to na myśli?
Ochrona własnej prywatności w sieci w dobie cyfryzacji procesów i usług bywa dużym wyzwaniem. ClickMeeting – polska platforma do webinarów, szkoleń i nauki zdalnej – postanowiła więc sprawdzić, jak do tego zagadnienia podchodzą Polacy. Jak wynika z przygotowanego przez firmę raportu pt. „Prywatność online. Opinie użytkowników i dobre praktyki” (link do raportu znajdziecie poniżej), 57 proc. Polaków zawsze dba o prywatność w sieci, a 40,6 proc. nie zawsze, lecz stara się to czynić. Z jakich narzędzi korzystają do tego celu internauci lub na co zwracają uwagę w kontekście cyberbezpieczeństwa?
ClickMeeting – platforma do webinarów, szkoleń i nauki zdalnej – postanowiła sprawdzić, jak do prywatności w sieci podchodzą Polacy.
Ankieta przeprowadzona wśród deweloperów zdradza, które platformy cieszą się ich największym zainteresowaniem
Z przeprowadzonego przez ClickMeeting badania wynika, że niemal wszyscy uczestnicy badania (próba na 510 uczestnikach) zdają sobie sprawę ze znaczenia ochrony prywatności podczas różnych aktywności podejmowanych w przestrzeni wirtualnej. 57 proc. twierdzi, iż zawsze dba o swoją prywatność w sieci, zaś 40,6 proc. nie zawsze, lecz stara się. Jedynie 1 proc. nie wie jak o nią zadbać i z tego względu nie podejmuje w tym kierunku żadnych działań. Niecały zaś 1 proc. ankietowanych przyznało, iż prywatność w sieci nie ma dla nich znaczenia.
42% Polaków uważa, że praca zdalna powinna się wiązać z podwyżką wynagrodzenia - badanie ClickMeeting
Według przeprowadzonego przez platformę badania, największy odsetek polskich internautów zwraca uwagę na pliki cookies (63,4 proc.). Blisko 60 proc. wskazało, iż dba o ustawienia prywatności w mediach społecznościowych, a 57,8 proc. o ustawienia prywatności w komputerze i/lub smartfonie. Zwracają także uwagę na kwestię przeglądarki, używając w niej trybu incognito (blisko 40 proc.) lub aplikacji blokujących śledzenie ruchu (32,5 proc.), a 28 proc. korzysta z usługi VPN. Część z nich stosuje również takie rozwiązania jak szyfrowana poczta elektroniczna (15,5 proc.), komunikatory szyfrujące przesył danych (12,8 proc.) i komunikatory szyfrowane (12,2 proc.), a 11 proc. deklaruje użycie narzędzi szyfrujących poufne pliki.
Powiązane publikacje

Wyciek danych z Sky-Shop.pl dotknął 9000 polskich sklepów internetowych. Wykradzione hashe haseł i dane osobowe klientów
32
Awaria ekosystemu Microsoft, brak możliwości logowania do Azure, Minecraft i pakietu biurowego 365. W tle ponownie Amazon AWS
34
W Polsce brakuje aż 150 tysięcy specjalistów IT. Czy rządowy program PW eSkills to ostatnia szansa na odwrócenie trendu?
89
Pusty rekord DNS położył pół internetu. Amazon ujawnia szokujące kulisy 15-godzinnej katastrofy dla 3500 firm i 17 mln użytkowników
49







![Ponad połowa Polaków uważa, że dba o swoją prywatność w sieci. Co ma przez to na myśli? [1]](/image/news/2022/03/14_ponad_polowa_polakow_uwaza_ze_dba_o_swoja_prywatnosc_w_sieci_co_ma_przez_to_na_mysli_2.jpg)
![Ponad połowa Polaków uważa, że dba o swoją prywatność w sieci. Co ma przez to na myśli? [2]](/image/news/2022/03/14_ponad_polowa_polakow_uwaza_ze_dba_o_swoja_prywatnosc_w_sieci_co_ma_przez_to_na_mysli_0.jpg)
![Ponad połowa Polaków uważa, że dba o swoją prywatność w sieci. Co ma przez to na myśli? [3]](/image/news/2022/03/14_ponad_polowa_polakow_uwaza_ze_dba_o_swoja_prywatnosc_w_sieci_co_ma_przez_to_na_mysli_1.jpg)





