Ponad połowa Polaków uważa, że dba o swoją prywatność w sieci. Co ma przez to na myśli?
Ochrona własnej prywatności w sieci w dobie cyfryzacji procesów i usług bywa dużym wyzwaniem. ClickMeeting – polska platforma do webinarów, szkoleń i nauki zdalnej – postanowiła więc sprawdzić, jak do tego zagadnienia podchodzą Polacy. Jak wynika z przygotowanego przez firmę raportu pt. „Prywatność online. Opinie użytkowników i dobre praktyki” (link do raportu znajdziecie poniżej), 57 proc. Polaków zawsze dba o prywatność w sieci, a 40,6 proc. nie zawsze, lecz stara się to czynić. Z jakich narzędzi korzystają do tego celu internauci lub na co zwracają uwagę w kontekście cyberbezpieczeństwa?
ClickMeeting – platforma do webinarów, szkoleń i nauki zdalnej – postanowiła sprawdzić, jak do prywatności w sieci podchodzą Polacy.
Ankieta przeprowadzona wśród deweloperów zdradza, które platformy cieszą się ich największym zainteresowaniem
Z przeprowadzonego przez ClickMeeting badania wynika, że niemal wszyscy uczestnicy badania (próba na 510 uczestnikach) zdają sobie sprawę ze znaczenia ochrony prywatności podczas różnych aktywności podejmowanych w przestrzeni wirtualnej. 57 proc. twierdzi, iż zawsze dba o swoją prywatność w sieci, zaś 40,6 proc. nie zawsze, lecz stara się. Jedynie 1 proc. nie wie jak o nią zadbać i z tego względu nie podejmuje w tym kierunku żadnych działań. Niecały zaś 1 proc. ankietowanych przyznało, iż prywatność w sieci nie ma dla nich znaczenia.
42% Polaków uważa, że praca zdalna powinna się wiązać z podwyżką wynagrodzenia - badanie ClickMeeting
Według przeprowadzonego przez platformę badania, największy odsetek polskich internautów zwraca uwagę na pliki cookies (63,4 proc.). Blisko 60 proc. wskazało, iż dba o ustawienia prywatności w mediach społecznościowych, a 57,8 proc. o ustawienia prywatności w komputerze i/lub smartfonie. Zwracają także uwagę na kwestię przeglądarki, używając w niej trybu incognito (blisko 40 proc.) lub aplikacji blokujących śledzenie ruchu (32,5 proc.), a 28 proc. korzysta z usługi VPN. Część z nich stosuje również takie rozwiązania jak szyfrowana poczta elektroniczna (15,5 proc.), komunikatory szyfrujące przesył danych (12,8 proc.) i komunikatory szyfrowane (12,2 proc.), a 11 proc. deklaruje użycie narzędzi szyfrujących poufne pliki.
Powiązane publikacje

Reddit wdraża rygorystyczną weryfikację kont, aby ograniczyć wpływ AI na społeczność. Nowe zasady to dopiero początek.
55
Precedensowy wyrok sądu. Izraelska NSO Group ukarana za wykorzystanie Pegasusa przeciwko WhatsApp
24
Sześć lat w ukryciu. Złośliwy kod w rozszerzeniach Magento ujawnia poważne luki w bezpieczeństwie e-commerce
14
Rządy i szpiedzy dominują w wykorzystaniu podatności zero-day. Google ujawnia, kto naprawdę stoi za najgroźniejszymi atakami
9