Microsoft zastąpi ciasteczka własną technologią?
Microsoft coraz bardziej dąży do unifikacji oprogramowania oraz sprzętu pracującego pod kontrolą systemu Windows. Już teraz przy wykorzystaniu jednego adresu e-mail możemy zapisywać pliki na dysku SkyDrive, wysyłać pocztę czy też robić zakupy w sklepie Windows Store. Tak rozbudowany ekosystem ma nie tylko pozytywne skutki dla nas jako odbiorców, ale staje się również prawdziwą kopalnią informacji dla wszelkich reklamodawców. Co oglądamy, w jakie gry gramy oraz kupowane przez nas oprogramowanie – to wszystko składowane jest w jednym miejscu. Microsoft zdaje się nie zatrzymywać pędzącej machiny i według niepotwierdzonych informacji pracuje nad technologią, która w przyszłości zastąpiłaby ciasteczka. Nie mówimy tutaj oczywiście o słodkich przysmakach, tylko o plikach podtrzymujących sesję. Jeżeli nie wylogujemy się z portalu ale zamkniemy przeglądarkę, to ciasteczko przechowuje odpowiednie informacje, które przy następnym wejściu automatycznie nas zalogują.
Microsoft chce iść podobną ścieżką, jednak taka weryfikacja odbywałaby się na poziomie urządzeń - zalogujesz się na laptopie do konkretnego serwisu, to automatycznie jesteś zalogowany również na telefonie. Oprócz nadciągającej technologii przychodzą także problemy natury prawnej... Microsoft w celu wdrożenia swojej technologii musi posiadać zgodę na przetwarzanie pewnych danych, przez co użytkownik może odmówić korzystania z usługi. Nie wiadomo także na jakich zasadach nasze dane byłyby udostępniane reklamodawcom.
Chmura to wygoda, ale i zagrożenie...
Korporacjom zależy na tym, aby nie zależnie od wykorzystywanej platformy wyświetlać reklamy dopasowane pod nasze gusta. Danymi gromadzonymi w jednym miejscu z pewnością zadowoliłyby się i urzędy czuwającą nad naszym „bezpieczeństwem”. Póki co możemy być względnie spokojni - projekt znajduje się w bardzo wczesnej fazie rozwoju i dopiero za kilka lat możemy spodziewać się wstępnej działającej wersji. Do tego czasu pozostaje się cieszyć pozorną wolnością…
Źródło: Ad Age
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57