Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Ray Tracing niebawem także na kartach GeForce GTX Pascal

Piotr Gontarczyk | 19-03-2019 10:00 |

Ray Tracing niebawem także na kartach GeForce GTX PascalNVIDIA spakowała do plecaka Ray Tracing i ruszyła w nim świat, obwieszczając w zeszłym roku pojawienie się pierwszych kart graficznych z serii GeForce RTX, w przypadku których mocnym magnesem na konsumentów było właśnie to rozwiązanie. W GPU opartych na architekturze Turing (w rodzinie RTX) obecne są rdzenie RT, przeznaczone do akceleracji obliczeń związanych z Ray Tracingiem. Wokół Ray Tracingu szybko wyrosło jednak pewne nieporozumienie, a mianowicie przeświadczenie, że RT działa tylko na kartach GeForce RTX, albo że NVIDIA tak twierdzi. W rzeczywistości każdy z obecnie dostępnych na rynku procesorów grafiki może śmiało liczyć śledzenie promieni. Problemem jest jedynie wydajność niewyspecjalizowanego sprzętu.

NA GTC 2019 NVIDIA oświadczyła, że już niebawem wyda sterowniki dodające obsługę API Microsoft DXR kartom GeForce GTX 10 z architekturą Pascal.

Ray Tracing niebawem także na kartach GeForce GTX Pascal [1]

Niedawno Crytek zaprezentował materiał filmowy z dema Neon Noir, na którym pokazano najnowsze możliwości silnika CryEngine, a mianowicie właśnie Ray Tracing. Demo było uruchomione na karcie Radeon RX Vega 56. Niestety nie znamy specyfikacji platformy sprzętowej, ani ustawień grafiki, no i wreszcie realnej wydajności. Tak czy inaczej, Ray Tracing pokazano na Radeonie RX, ale to nie powinno nikogo zaskakiwać. Teraz swój ruch wykonała NVIDIA, której szef, Jen-Hsun Huang, na konferencji GTC 2019 poinformował o tym, że już w kwietniu zostaną wydane nowe sterowniki Game Ready, w których obsługa Ray Tracingu nie będzie ograniczona do kart GeForce RTX. Technika ta będzie dostępna także dla kart z procesorami opartymi na architekturze Pascal.

Ray Tracing niebawem także na kartach GeForce GTX Pascal [2]

Test GeForce RTX 2080 Ti SLI - podwójna wydajność czy problemy?

Wiemy już, że obsługę otrzymają karty GeForce GTX 1060 (6GB), GTX 1070, GTX 1070 Ti, GTX 1080, GTX 1080 Ti, Titan X, a także Titan Xp. Ray Tracing dostępny będzie też w modelach GeForce GTX 1660 i GTX 1660 Ti, których GPU bazują na architekturze Turing i Titan V z architekturą Volta. Karty te, a także ich odpowiedniki dla komputerów przenośnych, będą oficjalnie obsługiwać API Microsoft DXR, aczkolwiek NVIDIA zastrzega, że w ich przypadku, najpewniej ze względu na brak wyspecjalizowanych rdzeni RT, obsługa Ray Tracingu będzie ograniczona pod względem liczby śledzonych promieni. Tak czy inaczej posiadacze kart z GPU Pascal i dwóch z architekturą Turing, powinni spodziewać się odpowiednio mniejszej wydajności, w porównaniu do kart GeForce RTX, aczkolwiek skale tych różnic będą zróżnicowane. Celem NVIDII jest oczywiście zwiększenie liczby kart graficznych w użyciu, które mogą obsługiwać Ray Tracing, bo właśnie to może zwiększyć zainteresowanie tą techniką po stronie twórców gier. Jak wspomniałem na początku, sterowniki z obsługą Ray Tracingu dla kart GeForce GTX 10 mają zostać udostępnione już w przyszłym miesiącu.

Ray Tracing niebawem także na kartach GeForce GTX Pascal [3]

Źródło: NVIDIA
9
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 93

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.