YouTube: przycisk łapki w dół może zniknąć w interesie twórców
Jak czytamy na portalu Gizchina, serwis YouTube rozważa usunięcie przycisku "nie lubię" spod wszystkich treści wideo. Pierwsza myśl odnośnie takich planów może dotyczyć przesadnej cenzury, a w skrajnym przypadku nawet postępujących zapędów totalitarystycznych serwisu. YouTube swoją decyzję tłumaczy jednak m.in. dobrem twórców. Negatywne reakcje użytkowników demotywują bowiem jakoby twórców do tworzenia nowych treści, a to naturalnie nie leży w interesie serwisu. "Minusowanie" materiałów filmowych może zostać utrudnione, a w ostateczności nawet usunięte. YouTube wciąż nie podjęło definitywnej decyzji, przedstawiono jednak pewne alternatywy, o których przeczytacie poniżej.
YouTube rozważa usunięcie przycisku "nie lubię" spod treści wideo. Swoją decyzję tłumaczy m.in. dobrem twórców. Negatywne reakcje użytkowników demotywują twórców do tworzenia nowych treści.
Bird Box Challenge: wyzwanie z filmu zakazane przez YouTube
Tom Leung, dyrektor ds. zarządzania projektami w YouTube odniósł się do problemu nękania twórców przez nagminne, nieuzasadnione często klikanie "nie podoba mi się" pod treściami wideo. W swojej wypowiedzi (film na końcu newsa) wspomniał o użytkownikach, którzy nie oglądają nawet produkcji i celowo, wręcz złośliwie klikają łapki w dół. Póki co Leung proponuje kilka rozwiązań, choć zaznacza, że ostatecznie żadna z nich może nie dojść do skutku, gdyż rozwiązania te są w trakcie dyskusji w gronie deweloperów. Być może pojawi się więc możliwość, że przed kliknięciem łapki w dół, będziemy musieli uargumentować swoją decyzję (co da twórcom feedback o tym, co zrobili nie tak i da szansę na ulepszanie materiałów). Obecnie alternatywą dla twórców jest możliwość usunięcia opcji głosowania, którą YouTube planuje także ewentualnie usprawnić i wzbogacić.
Przeklinanie na YouTube utrudni twórcom zarabianie pieniędzy
Leung zaznacza, że ostatnia opcja, jaką byłoby pozbawienie serwisu łapki w dół, byłoby w jego opinii posunięciem bardzo niedemokratycznym, więc alternatywą jest pozostawienie przycisku "nie lubię", ale pokazywanie jedynie liczby polubień. Wydaje się, że YouTube pragnie podjąć decyzję co do łapek w dół ze względu na ich ostatnie podsumowanie roku w filmie YouTube 2018 Rewind (piszemy o tym tutaj), które zostało bardzo chłodno przyjęte i obecnie ma 15 milionów łapek w dół, a tylko 2,5 miliona w górę. W wielu przypadkach użytkownicy mogą nie rozumieć takiej decyzji YouTube'a podobnie jak wydają się nie rozumieć zmian w systemie oceniania na naszym portalu. Sytuacja w przypadku YouTube jak i PurePC wydaje się jednak podobna: użytkownicy często reagowali negatywnie na treść artykułów bądź przez awersję do danego redaktora, co nie było celem systemu oceniania. Jego celem było bowiem ocenienie poprawności wpisu, niestety ostatecznie jego zastosowanie uległo wypaczeniu.
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57