WordPress jest podstawą aż 25% stron internetowych
Wielu użytkowników Internetu postrzega witryny internetowe jako podstawę globalnej sieci - to właśnie dzięki portalom możemy dostrzec funkcjonowanie Internetu i brać udział w tworzeniu "wirtualnego świata". Na co dzień mało kto interesuje się technicznymi aspektami stron internetowych. Dla zwykłego użytkownika witryna ma po prostu ładnie wyglądać i dostarczać wszystkie potrzebne informacje, tudzież umożliwiać branie udziału w internetowym życiu poprzez systemy komentarzy i tym podobne. Nie brakuje jednak odwiedzających, którzy postrzegają portale jako schemat bloków o odpowiednim ostylowaniu i ułożeniu - trendy w segmencie witryn internetowych ulegają ciągłym zmianom, ale mówimy tutaj głównie o wyglądzie. W przypadku kwestii technicznych wszystko jest bardziej ustabilizowane. Dzisiaj własną stronę może założyć każdy - pomagają w tym gotowe systemy.
Korzystacie z systemów zarządzania treścią?
Mówimy tutaj oczywiście o systemach zarządzania treścią CMS (Content Managment System). Na rynku znajdziemy wiele rozwiązań kierowanych do mniej lub bardziej zaawansowanych użytkowników - odbiorcami CMS mogą być nie tylko osoby fizyczne, ale także firmy. Zastanawialiście się kiedyś, który system zarządzania treścią cieszy się największą popularnością?
Według raportu W3Techs, niekwestionowanym liderem na rynku CMS jest WordPress. W chwili obecnej jest on wykorzystywany przez 58,7% witryn opartych na systemach zarządzania treścią - w przypadku statystyk dotyczących wszystkich stron internetowych, WordPress napędza aż 25% portali. Analitycy obserwują stabilny wzrost popularności tej usługi, co powinno cieszyć twórców CMS.
Na drugim miejscu znalazła się Joomla - wspomniany system CMS nie może jednak walczyć z WordPressem, bowiem jego udziały w rynku stron internetowych wynoszą już tylko 2,8%. Na ostatnim stopniu podium zagościł Drupal - w tym przypadku udziały wynoszą 2,1%. Warto zauważyć, że popularność WordPressa na tle innych CMSów nie wzrosła znacząco przez ostatnie lata - w 2012 roku udziały wynosiły 54,4%, natomiast teraz możemy mówić o wspomnianych wcześniej 58,7%.
WordPress dominuje rynek CMS od kilku lat.
WordPress cieszy się dobrym wsparciem ze strony deweloperów dodatków oraz szablonów - głównie dzięki swojej popularności... Twórcy CMS nie powinni obawiać się konkurencji, ponieważ obecna pozycja na rynku usług internetowych zapewnia im co najmniej kilka lat spokoju. Na razie nic nie wskazuje na to, aby dominacja WordPressa była zagrożona.
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57