Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

HP zapłaci miliony za oszukiwanie klientów. Wodoodporne klawiatury okazały się fikcją. Które modele objęto pozwem?

Maciej Lewczuk | 18-04-2025 14:00 |

HP zapłaci miliony za oszukiwanie klientów. Wodoodporne klawiatury okazały się fikcją. Które modele objęto pozwem?Sposób promowania produktów elektronicznych coraz częściej staje się przedmiotem sporów sądowych. Klienci oczekują, że reklamy będą odzwierciedlać rzeczywiste właściwości sprzętu, a producenci muszą dbać o przejrzystość przekazu. W branży IT coraz większą uwagę zwraca się na to, w jaki sposób firmy informują o cechach swoich laptopów czy akcesoriów. Obserwujemy trend, w którym działania marketingowe spotykają się z reakcją konsumentów i instytucji nadzorczych.

Klienci mieli prawo oczekiwać, że produkty działają zgodnie z reklamami. W tym przypadku tak nie było – podkreśla fragment pozwu.

HP zapłaci miliony za oszukiwanie klientów. Wodoodporne klawiatury okazały się fikcją. Sprawdź, które modele objęto pozwem [1]

Nowe laptopy od Hyperbook oferują chłodzenie wodne, układ NVIDIA GeForce RTX 5090 i nawet 192 GB RAM DDR5

Firma HP zdecydowała się zakończyć kontrowersyjny proces zbiorowy, w którym została oskarżona o fałszywe reklamowanie swoich laptopów biznesowych jako wyposażonych w wodoodporne klawiatury. Ugoda przewiduje wypłatę przez HP kwoty 4 mln dolarów, która zostanie rozdzielona między klientów, którzy zakupili urządzenia objęte pozwem. Produkty były promowane jako odporne na niewielkie ilości płynów, jednak użytkownicy zgłaszali liczne przypadki poważnych uszkodzeń sprzętu spowodowanych nawet minimalnym kontaktem z cieczą. Sprawa objęła popularne modele laptopów z serii EliteBook, a także ProBook, które były reklamowane w sposób sugerujący zwiększoną odporność na zalanie.

HP zapłaci miliony za oszukiwanie klientów. Wodoodporne klawiatury okazały się fikcją. Sprawdź, które modele objęto pozwem [2]

Microsoft Surface Laptop 7 AI z procesorami ARM Snapdragon X Elite zostały oznaczone jako często zwracane

Pozew, który rozpoczął się w Kalifornii, zwraca uwagę na szerszy problem praktyk marketingowych w branży technologicznej. Dokumentacja prawna wskazuje, że HP musiało przyznać, iż faktyczne testy odporności klawiatur nie pokrywały się z przekazem reklamowym. Choć firma nie uznała formalnie winy, zawarcie ugody wskazuje na chęć szybkiego zamknięcia sprawy. Przy okazji ujawniono również, że podobne zarzuty pojawiły się wobec innych producentów elektroniki, w tym Amazona. To może sugerować trend weryfikacji prawdziwości reklam sprzętu elektronicznego w USA. Dla konsumentów to kolejny sygnał, aby zachować dystans do obietnic producentów i ostrożnie podchodzić do reklam sprzętu IT. Pełna lista problematycznych produktów znajduje się na stronie ArsTechnica w formacie PDF

Źródło: Ars Technica
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 26

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.