Horizon Workrooms – powstaje VR-owa alternatywa dla spotkań przez Zoom czy Teams. Nad projektem pracuje Facebook
Jeśli posiadacie gogle Oculus Quest 2, to z pewnością słyszeliście już o projekcie Infinite Office. W dużym skrócie, ma on za zadnie przenieść naszą pracę do wirtualnego świata. Pozwoli na zagospodarowanie przestrzeni w dowolny sposób - wirtualnymi ekranami, czy też poprzez przeniesienie naszego realnego biurka, krzesła i klawiatury do otoczenia VR. Projekt jest nieustannie rozwijany, choć dość małymi kroczkami, a posiadacze gogli Facebooka już dziś mogą korzystać z części jego funkcji. W niedalekiej przyszłości do Infinite Office ma trafić także swoisty VR-owy Zoom. Dzięki Horizon Workrooms zmienimy nasze wideokonferencje na spotkania w wirtualnym biurze.
Mark Zuckerberg chce przenieść biura do wirtualnej rzeczywistości. Dzięki temu będziemy mogli pracować razem, a jednak osobno (taki tam oksymoron). Ma w tym pomóc Horizon Workrooms – VR-owa alternatywa dla Zooma czy Microsoft Teams. Warunkiem jest jednak posiadanie gogli Oculus.
HTC Vive Pro 2 – test gogli VR za niemal 4 tys. zł. Jak wypadają na tle poprzedniej generacji, a jak na tle tańszych Oculus Quest 2?
Horizon Workrooms ma na celu przeniesienie użytkowników gogli Oculus do wirtualnego biura, gdzie każdy będzie miał swoje miejsce przy stole, własny awatar, i gdzie będziemy nawzajem się widzieć oraz słyszeć, zupełnie w ten sam sposób, jakbyśmy przebywali w jednym pomieszczeniu. No, prawie, ale do czasów hologramów powinno to wystarczyć. Przebywanie wśród wirtualnych kolegów z pracy to jednak nie wszystko. Aplikacja ma bowiem pozwolić na zachowanie interakcji także z naszym realnym otoczeniem (komputerem, krzesłem).
Jak uruchomić Air Link na goglach VR Oculus Quest 2? Bezprzewodowe granie w tytuły z PC dostępne dla wszystkich
Dzięki temu będziemy w stanie przekazywać zawartość ekranu naszego komputera innym uczestnikom wirtualnego posiedzenia. Co ważne, obecność dźwięku przestrzennego w goglach Oculus Quest 2 pozwoli także na możliwie realny odbiór bodźców audio. Oznacza to np. że jeśli w VR-owym pokoju przemawiać będzie akurat osoba znajdująca się po naszej prawej stronie, to usłyszymy ją w prawej słuchawce. Dostępne będą także różne pokoje, aby zespoły mogły znaleźć przestrzeń najlepiej dopasowaną do ich charakteru pracy.
Powiązane publikacje

ARM ma już 40 lat. Architektura, która zasila smartfony, serwery i roboty, trafiła do ponad 250 miliardów urządzeń
22
Anthropic chce zajrzeć do wnętrza AI. Czy do 2027 roku odkryjemy, jak naprawdę myślą modele językowe?
22
Firma Elona Muska xAI chce pozyskać 25 miliardów dolarów na budowę superkomputera Colossus 2 z milionem GPU NVIDIA
60
Nowatorski interfejs mózg-komputer od Georgia Tech może zmienić sposób, w jaki ludzie komunikują się z technologią i otoczeniem
4