Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Udało się stworzyć emulator Xboksa na Nintendo Switch

Jakub Krawczyński | 07-05-2019 10:00 |

Udało się stworzyć emulator Xboksa na Nintendo SwitchKonsole Nintendo od dawna były wykorzystywane przez tzw. scenę homebrew. Począwszy od Game Boy Advance, w wyniku amatorskich działań, udało się m.in. stworzyć emulację wielu starszych konsol. Można nawet posunąć się do stwierdzenia, że ten aspekt mógł pozytywnie wpłynąć w jakimś stopniu do fantastycznej (154 mln egzemplarzy) Nintendo DS. Segment ten na razie raczkuje na Nintendo Switch, ale właśnie udało się technologicznie imponujące osiągnięcie. Pewnemu entuzjaście o pseudonimie Voxel9 udało się uruchomić emulator pierwszego Xboksa na Nintendo Switch. Swoim wyczynem pochwalił się na YouTube, gdzie pokazał nawet rozgrywkę z kilku gier z konsoli Microsoftu.

Emulator XQEMU co prawda daleki jest od optymalnej płynności, ale udało się dzięki niemu uruchomić kilka gier z pierwszego Xboksa.

Dzięki oprogramowaniu XQEMU, Voxel9 był w stanie uruchomić interfejs oryginalnego Xboksa, a stamtąd przejść do gry. Testowanymi przez niego tytułami były między innymi: Halo Combat Evolved oraz Jet Set Radio Future. XQEMU to projekt, który nie jest jeszcze ukończony i wymaga bardzo dużej mocy obliczeniowej. Dlatego też urządzenie o tak względnie skromnym CPU i liczbie TFLOPsów, jak Switch nie mogło zapewnić dobrej płynności. Liczba FPS-ów była dość niska, ale z drugiej strony emulator funkcjonował stabilnie. Podobna, co Halo sytuacja, tyczyła się też JSRF. Nagranie na Youtube zostało w momencie uruchomienia gry przyspieszone czterokrotnie, aby nie prezentować pokazu slajdów.

PlayStation Classic: bazuje na emulatorze i jest łatwe do złamania

Udało się stworzyć emulator Xboksa na Nintendo Switch [1]

Emulator został skompilowany na Linuksie, a następnie zainstalowany na zmodyfikowanym Switchu. W ten sposób udało się uzyskać lepszą wydajność aniżeli w przypadku umieszczenia go w kernelu systemu Horizon (tak nazywa się OS w konsoli Nintendo). Jak widać w załączonym materiale wideo, płynność jest daleka od ideału, ale być może przy dalszym rozwoju projektu XQEMU będzie ona z czasem lepsza. W końcu Jet Set Radio Future nie jest dostępne nigdzie indziej poza oryginalnym Xboksem, a więc jest emulator byłby tutaj jedyną alternatywą. Scena homebrew na Switcha nieustannie się rozwija – na przykład twórcy multikonsolowego projektu RetroArch zapowiedzieli dodanie emulatorów NES-a, SNES-a, Sega Genesis i wielu innych klasycznych sprzętów.

Źródło: Kotaku
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 24

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.