Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Wywiad z NVIDIA. Battle Royale pomaga promować Ray Tracing?

Marek Konderski | 29-07-2019 17:00 |

Wywiad z NVIDIA. Battle Royale pomaga promować Ray Tracing?W ostatni lipcowy weekend w podwarszawskim Julinku (w odrestaurowanej starej szkole dla artystów cyrkowych) na arenie, gdzie dawno temu pierwsze kroki stawiali akrobaci, magicy i słonie, NVIDIA zorganizowała ciekawe spotkanie. Były to zmagania streamerów, wśród których była także polska drużyna. Korzystając z okazji, że na miejscu fizycznie byli obecni ważni przedstawiciele NVIDIA, którzy na codzień są niedostępni, redakcja PurePC zadała im kilka pytań. A tak na marginesie. W evencie brało udział sześć czteroosobowych zespołów, w tym jeden z Polski z Piotrem Skowyskim (Izakiem) na czele. Polski team znaczącą przewagą wygrał z pozostałymi drużynami zarówno w grze Fortnite jak i Apex Legends.

Na kilka pytań od redakcji PurePC.pl odpowiada Oliver Beck, GeForce Marketing Director for Europe, the Middle East, Africa, and India.

Wywiad z NVIDIA. Battle Royale pomaga promować Ray Tracing? [10]

Redakcja PurePC: Czy w serii kart graficznych GeForce RTX oraz samej technologii Ray Tracingu widzicie taki sam kamień milowy w rozwoju techniki wyświetlania obrazu jaki miał miejsce przy wprowadzaniu T&L (Transform & Lightning) wraz z pierwszymi kartami graficznymi GeForce?

Oliver Beck GeForce Marketing Director EMEAI: Szczerze mówiąc RT to rewolucyjna zmiana, to największy krok w rozwoju technologii od 20 lat. Rok temu nikt nie wierzył w możliwość stosowania Ray Tracingu w czasie rzeczywistym. Dla nas, Nvidii, to jest kolejny duży krok. Producenci gier uważają tak samo. Dużo więcej gier obsługujących tą technologię jest już zapowiedzianych, więc sprzęt wspierający tą technikę będzie coraz bardziej potrzebny.

Wywiad z NVIDIA. Battle Royale pomaga promować Ray Tracing? [7]

PurePC: No właśnie gry. Wcześniej powiedziałeś, że startowaliście z niskiego pułapu, gier z obsługą Ray Tracingu było tyle co nic, jednak w następnym roku ma ich już być całkiem sporo. Nie kilka, a wręcz kilkadziesiąt.

Oliver Beck: Problem polega na tym, że ta technologia to duży krok naprzód i developerzy też potrzebują czasu na jej zaimplementowanie. A to było dla nich całkowicie nowe rozwiązanie. W tej chwili sytuacja się zmienia. Proces produkcji gry trwa trzy-cztery lata, więc jak musisz w połowie tego procesu dodać obsługę nowej technologii to jest to skomplikowane. Jednak w tym momencie developerzy są już dobrze zaznajomieni z Ray Tracingiem i tym co oferują karty RTX, więc obsługa jest implementowana od samego początku produkcji gry. Tak więc rzeczywiście mieliśmy powolny start, ale teraz wszystko zaczyna się rozkręcać. Wszystkie duże gry obsługują Ray Tracing. Następne 6 do 12 miesięcy będzie bardzo, bardzo dobre dla tej technologii.

PurePC: Czy NVIDIA planuje powrót do produkcji chipsetów do płyt głównych, tak jak kiedyś produkowane były NVIDIA nForce?

Oliver Beck: W chwili obecnej NVIDIA nie ma żadnych takich planów.

Wywiad z NVIDIA. Battle Royale pomaga promować Ray Tracing? [1]
Sześć zespołów komentatorskich na żywo komentowało dokonania swoich drużyn

PurePC: Czy były jakiekolwiek problemy z implementacją układów Turing w laptopach? W końcu te chipy są o wiele większe od tych znanych z architektury Pascal i znacznie bardziej rozbudowane.

Oliver Beck: Szczerze, nie wydaje mi się żeby były z tym jakiekolwiek problemy. Na rynku jest bardzo dużo laptopów za kartami RTX i porównując to do poprzedniej generacji – laptopy z Turingami pojawiły się szybciej niż te z Pascalami. Więc nie powiedziałbym, że były z tym jakieś problemy techniczne.

PurePC: Czy planowane jest wprowadzenie do komputerów przenośnych układów GeForce RTX 20x0 SUPER?

Oliver Beck: Nie na tym etapie.

Wywiad z NVIDIA. Battle Royale pomaga promować Ray Tracing? [2]
Prezentowany na evencie nowy laptop gamingowy HP ma ciekawie umiejscowioną klawiaturę. Umożliwia to lepsze chłodzenie pozostałych komponentów.

PurePC: Ray Tracing został ogólnie dość chłodno przyjęty przez graczy na całym świecie. Panują opinie, że efekty dodawane przez RTX nie są współmierne do spadków wydajności, jakie się z tym wiążą. Czy wprowadzając architekturę Turing byliście przygotowani na taki scenariusz? Wszystko rozwija się zgodnie z planem czy jednak coś poszło nie tak?

Oliver Beck: To fakt, wydajność przy zastosowaniu RayTracingu spada. Niektóre gry używają tylko części dostępnych efektów (np. cieniowania lub odbić światła). Ale kiedy spojrzymy na nowsze gry jak np. Metro, gdzie wykorzystywane są wszystkie efekty, to spadek wydajności jest akceptowalny biorąc pod uwagę poprawę jakości obrazu. Jednak wydajność będzie lepsza w przyszłości, gdy twórcy gier będą implementować techniki związane z Ray Traycingiem (to samo dotyczy DLSS) od samego początku prac nad grą. Będzie lepiej, bo developerzy są już oswojeni z tą technologią i planują implementację na wcześniejszych etapach.

Wywiad z NVIDIA. Battle Royale pomaga promować Ray Tracing? [8]

PurePC: Czy nagły wzrost popularności gier typu Battle Royale (może nie taki nagły, ale kilka lat temu takich gier było mniej i popularność też była mniejsza) wpłynęła w jakiś sposób na popularność i sprzedaż kart Nvidii?

Oliver Beck: Ilość aktywnych graczy w Battle Royale jest olbrzymia. Mamy Fortnite, PUBG, Apex. Rzeczywiście możemy tu mówić o nagłym wybuchu popularności. Wielu z tych graczy używa kart Nvidii z serii RTX lub 16xx, wiec taki rozwój wypadków jest dla nas bardzo korzystny. Czekamy na to co wydarzy się w następnej kolejności, czy będzie to coś nowego, czy popularność Battle Royale utrzyma się. Ten segment rozwija się bardzo szybko i jak na razie jesteśmy z niego bardzo zadowoleni.

Test karty graficznej NVIDIA GeForce RTX 2080 SUPER - Premiera

Wywiad z NVIDIA. Battle Royale pomaga promować Ray Tracing? [5]
Redakcja PurePC dziękuje za znalezienie dla nas chwili i udzielenie odpowiedzi na zadane pytania

W evencie zorganizowany przez Nvidię wzieły udział zawodniczki i zawodnicy reprezentujący Francję, Hiszpanię, Niemcy, Polskę, Rosję oraz Wielką Brytanią i kraje skandynawskie. Zwycięska drużyna, którą reprezentowali Piotr ‘Izak’ Skowyrski (kapitan), Katarzyna ‘UrQueeen’ Jajuga, Paweł ‘Leh’ Lehmann oraz Jacek ‘Highstyled’ Kamiński, dominowała od pierwszej minuty rozgrywek. Już podczas pierwszej tury rozgrywek polska drużyna wypracowała sobie przewagę, którą powiększała z każdą minutą i nie oddała prowadzenia do końca. O ile po pierwszym dniu, w którym toczono rywalizację w grze Fortnite, można było jeszcze rozważać różne scenariusze, to początek walk w Apex Legends jasno pokazał, że pozostałym teamom pozostanie bicie się tylko o kolejne miejsca na podium. Walka do końca była bardzo wyrównana i ostatecznie drugie miejsce zajęła drużyna reprezentująca Wielką Brytanię i kraje skandynawskie, a trzecia była Rosja. Transmisja turnieju cieszyła się bardzo dużym powodzeniem, a licznik odsłon znacznie przekroczył liczbę 400 tysięcy. Zapis rozgrywek dla wszystkich, którzy nie mogli go obejrzeć na żywo dostępny jest na stronie https://www.twitch.tv/nvidiageforcepl

Wywiad z NVIDIA. Battle Royale pomaga promować Ray Tracing? [6]

10
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 148

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.