Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Gry wideo, których fabuła przepowiedziała naszą przyszłość

Ewelina Stój | 30-06-2018 15:00 |

Gry wideo, których fabuła przepowiedziała naszą przyszłośćGry wideo to przede wszystkim rozrywka, toteż w gamingu każdy - czy to mały Jaś, czy też duży Jan powinien znaleźć coś dla siebie. Bezmyślne rozwalanie kolejnych hord przeciwników w Painkillerze czy też niby nieumyślne topienie simów jest - nie można zaprzeczyć - wyjątkowo odprężającym zajęciem po męczącym dniu w szkole, na uczelni czy w pracy. Ale doskonale wiemy też, że wielu z nas w grach szuka podobnie jak w filmie czy książce również fabuły, toteż jej zalążki miał już sam Donkey Kong czy inne, pierwsze gry wideo. Ale potyczki Mario w porównaniu z historiami opowiadanymi w dzisiejszych produkcjach to zaledwie wierzchołe(cze)k góry lodowej. Uniwersa takie jak Half Life czy Deus Ex oddały graczom wielopoziomowe, ciekawe perypetie bohaterów, które niejednokrotnie w późniejszych latach okazały się czymś na kształt przepowiedni. Jakie jeszcze tytuły zasługują na miano proroczych? Poniżej znajdziecie naszą listę, ale dajcie też znać, czego Waszym zdaniem na niej brakuje.

Książki czy filmy (seriale) już niejednokrotnie pokazały, ze potrafią przewidzieć przyszłość. Co jednak w przypadku gier wideo? Jak się okazuje i one potrafiły co nieco namieszać prezentując świat przyszłości, z zaskakującą dokładnością.

Gry wideo, których fabuła przepowiedziała naszą przyszłość [3]

Homefront

W historii gry pt. Homefront, przywódca Korei Północnej Kim Jong-Il umiera, a jego syn Kim Jong-Un tak jak w rzeczywistości przejmuje władzę. Jak wiemy gra Homefront swoją premierę miała 15 marca 2011 roku, a fikcyjne uśmiercenie Kim Jong-Ila miało miejsce 2 stycznia 2012 roku. Zdziwienie deweloperów musiało być ogromne, gdyż w kilka miesięcy po premierze gry, prawdziwy dotychczasowy przywódca Korei Północnej zmarł zaledwie o kilka tygodni szybciej niż przepowiedziała gra, bo 17 grudnia 2011 roku.

Gry wideo, których fabuła przepowiedziała naszą przyszłość [1]

Assassins Creed: Origins

Może zdziwić, że gra osadzona generalnie w odległej przeszłości przeszłości miałaby przepowiedzieć przyszłość. No cóż, może nie bezpośrednio, ale zainteresować powinien wystarczająco fakt o tym, iż twórcy Assassins Creed: Origins postanowili zaimplementować w grze tajne przejścia w Piramidzie Cheopsa, po czym w kilka miesięcy później archeolodzy pracujący w Gizie odkryli niemal identyczne korytarze w tamtejszym grobowcu. Assassins Creed: Origins miało premierę w październiku 2017, a z kolei samo odkrycie miesiąc później. Jeśli jednak zechcielibyśmy dalej drążyć temat to okaże się, że deweloperzy jeszcze przed premierą gry postanowili zawierzyć opinii francuskiego architekta Jean-Pierre Houdina, który twierdził, że Piramida Cheopsa musi posiadać jeszcze dodatkowe pomieszczenia ponad poznaną dotąd Wielką Galerią.

Gry wideo, których fabuła przepowiedziała naszą przyszłość [2]

Tom Clancy's Ghost Recon

Seria gier (jak i książek) od Toma Clancy'ego ma skłonności do przepowiadania przyszłości. W pierwszej części Ghost Recon z 2001 roku Rosja zaatakowała gruziński region Osetii Południowej, ponieważ czuła się prowokowana przez aktywność tamtejszych rebeliantów. W siedem lat później ów straszny scenariusz dość dokładnie się sprawdził. A co więcej, dokładność ta dotyczyła nawet roku, w którym wystąpiły zamieszki. Różnice dotyczyły jednak braku obecności armii amerykańskiej wraz z jej zaawansowanymi zabawkami niosącymi śmierć i zniszczenie.

Gry wideo, których fabuła przepowiedziała naszą przyszłość [4]

Deus Ex Human Revolution

Historia, która dzieje się wokół Adama Jensena to nie tylko prorokowanie wokół ulepszana (augmentacji) ludzkich ciał, które z całkiem dobrym skutkiem (i godnym serii odwzorowaniem) ma już miejsce. Nad takimi technologiami od jakiegoś czasu pracuje m.in. Open Bionics przy udziale marki Razer (wideo poniżej). Jednak kluczowy dla Deus Eksa w kwestii przepowiadania przyszłości był chociażby moment, w którym Jensen znajduje dokument mówiący o ówczesnym premierze Kanady nazwiskiem Trudeau. Jak wiemy, akcja Human Revolution dzieje się w roku 2027, a w rzeczywistości, w roku 2015 (czyli w 4 lata po premierze gry), premierem Kanady został nikt inny jak Justin Trudeau.

Metal Gear Solid 2

Obecnie żyjemy w czasach tzw. fake news, na które - jak się wydaje - uczulenie ma przede wszystkim obecny prezydent Stanów Zjednoczonych. Jednak scenariusz wypełniony fake newsami przewidział już sam Hideo Kojima w Metal Gear Solid 2 w 2001 roku. W konsekwencji, w grze nazywa się to Wojną informacyjną przeciwko Ameryce, prowadzoną przez fikcyjnych obywateli USA za pośrednictwem platform mediów społecznościowych i innych mediów internetowych. Gra swoją fabułą nasuwa na myśl także wydarzenia bliskie ostatniemu skandalowi Cambridge Analytica. Aż strach się bać nadchodzącego Death Stranding.

Metal Gear Rising: Revengeance

Zastanawialiście się kiedyś, skąd pochodzi trumpowskie Make America Great again? Wygląda to albo na czysty przypadek i inwencję własną prezydenta USA, albo też jest efektem grania Donalda Trumpa w Metal Gear Rising: Revengeance z 2014 roku. Jednak znając alergię prezydenta na gry wideo, można bardziej przychylać się do wersji z przypadkiem, bądź nawet do wersji z samospełniającą się przyszłością. W Metal Gear Rising: Revengeance spotykamy ekscentrycznego i zasadniczego senatora Stevena Armstronga, który pragnie m.in. sprywatyzować policję w Stanach Zjednoczonych. W jednym ze swoich przemówień Armstrong używa znajomego nam zwrotu "Make America Great again", które kojarzyć się może tylko z ekscentrycznym Donaldem Trumpem.

Gry wideo, których fabuła przepowiedziała naszą przyszłość [5]

Final Fantasy VIII

Final Fantasy VIII został wydany w 1999 roku. W jednej ze scen można zobaczyć postać Squalla, który opowiada o strumieniowaniu w HD i generalnie o transmisji online. Choć YouTube narodził się w 2005 roku, a w Japonii zjawisko IPTV (technika umożliwiająca przesyłanie sygnału telewizyjnego w Internecie bądź Intranecie) istniało już od 1995 roku, to strumieniowanie w wysokiej rozdzielczości nie miało miejsca jeszcze przez następnych dziesięć lat. Nie mamy tu może do czynienia z efektownym wizjonerstwem, a z futurystycznymi przewidywaniami znanymi choćby z innych mediów, niemniej powyższa kwestia wciąż godna jest zainteresowania.

Gry wideo, których fabuła przepowiedziała naszą przyszłość [7]

Deus Ex

Nie tylko najnowsze odsłony tego uniwersum skrywają tajemnice. Nie bez winy jest także pierwsza odsłona kultowej części. Przechodząc kilka misji będziemy w stanie rzucić okiem na piękny (jak na tamte czasy i tamtą grafikę) widok oferowany przez Nowy Jork. W oczy rzuca się jednak natychmiast, że gra z roku 2000 nie uwzględniła w panoramie miasta dwóch wież - World Trade Center. Rok później, po zamachach 9/11 twórcy tłumaczyli przypadek tym, że postanowiono usunąć budynki z gry ze względu na ograniczenia technologiczne.

Gry wideo, których fabuła przepowiedziała naszą przyszłość [6]

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 15

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.