Facebook wkrótce zmieni nazwę serwisom Instagram i WhatsApp
Coraz częściej ostatnio dochodzi do rebrandingu popularnych marek. Przyczyną tego rodzaju posunięć jest z reguły dążenie do lepszego wyeksponowania firmy stojącej za danym produktem. Tak między innymi stało się z iTunes, które zostało rozbite na Apple Music, Apple TV i Apple Podcasts. Podobna sytuacja będzie teraz miała miejsce z serwisami Instagram i WhatsApp ze strony Facebooka, do którego należą te dwie marki. Serwis The Information uzyskał informacje na temat ich planowanej zmiany nazwy bezpośrednio od amerykańskiej korporacji. Tak naprawdę pewne przesłanki dotyczące rebrandingu pojawiły się już w marcu, po tym jak założyciele oryginalnych spółek zrezygnowali z pełnionych obowiązków, a zastąpili ich ludzie z zarządu Facebooka.
Wkrótce Instagram i WhatsApp zmienią nazwy, z dodanym członem "from Facebook". Decyzja Facebooka jest oficjalna.
Dwa popularne serwisy, Instagram i WhatsApp mają otrzymać dodatkowy człon "from Facebook" w swojej nazwie. – Chcemy być bardziej transparentni odnośnie tego, jakie produkty i usługi należą do Facebooka – przekazał rzecznik Facebooka serwisowi The Information. Decyzja ta miała być umotywowana presją ze strony organów antymonopolowych. Nowa nazwa miałaby widnieć w sklepie App Store / Google Play. Przypuszczalnie zobaczymy ją również na ekranie startowym aplikacji. Natomiast ikonka ze skrótem na pulpicie pozostałaby bez zmian.
Facebook - wkrótce gry znikną z Messengera, będzie szybszy
W teorii Facebook tą decyzją wiele na pierwszy rzut oka nie zyska. Może natomiast wizerunkowo bardziej stracić, ze względu na skandale związane z m.in. naruszeniem prywatności, jakie przytrafiały się wartej (na 2 sierpnia 2019 – wg NASDAQ) 539 miliardów dolarów korporacji. Do tej pory Instagram i WhatsApp operowały jako niezależne spółki, a ich produkty raczej nie były w żaden ścisły sposób sprzężone z popularnym portalem społecznościowym. W styczniu 2019 pojawiły się jednak doniesienia o tym, że Facebook zamierza umożliwić skonsolidować komunikację pomiędzy WhatsApp, Messengerem i Instagramem, pozwalając na wysyłanie wiadomości użytkownikom tych serwisów bez konieczności żonglowania aplikacjami. Facebook nie zapowiedział jeszcze dokładnego terminu rebrandingu swoich aplikacji.
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57