Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
Świat mediów społecznościowych nieustannie się zmienia, a platformy walczą o uwagę kolejnych pokoleń użytkowników. Firmy technologiczne coraz częściej analizują, jak dostosować swoje serwisy do zmieniających się trendów, a także oczekiwań młodszej publiczności. Czas spędzany w aplikacjach, styl komunikacji czy też rodzaj treści stają się kluczowe w walce o cyfrową obecność. To wyzwanie, z którym mierzą się nawet najwięksi gracze branży.
Facebook przestał być miejscem, gdzie dzieje się internet. Straciliśmy kulturowy impet – napisano w jednym z ujawnionych e-maili.
Była dyrektor Facebooka oskarża firmę Meta o manipulowanie reklamami wobec nastolatków i współpracę z Chinami
Wyciek wewnętrznych e-maili z Meta ujawnia, że firma od dawna dostrzega odpływ młodszych użytkowników z Facebooka. Szczególnie niepokojący dla zarządu, a także dla zespołów odpowiedzialnych za rozwój produktu jest spadek znaczenia platformy w kontekście cyfrowej kultury, jak również trendów internetowych. Pracownicy firmy piszą wprost, że Facebook przestał być centrum życia online, a jego wizerunek nie rezonuje już z pokoleniem Z. Zamiast angażujących treści i interakcji, młodsi użytkownicy szukają rozrywki na TikToku, Instagramie i YouTube, a Facebook postrzegają jako medium starszego pokolenia. To zmusza Meta do szukania nowych rozwiązań, by przywrócić platformie atrakcyjność. Pisał już o tym u nas w 2022 roku Marcin Karbowiak. Okazuje się, że proces decyzyjny jest chyba nieco wydłużony.
Konta dla nastolatków z Instagrama przejdą także na Facebooka i Messengera. Zarazem Meta wprowadziła dodatkowe ograniczenia
W odpowiedzi na kryzys Meta rozważa zmiany w algorytmach, systemie poleceń treści i działaniach brandingowych. Mimo że Facebook wciąż ma ogromną bazę użytkowników na całym świecie, firma dostrzega, że bez zaangażowania młodych jego przyszłość może być zagrożona. W e-mailach mówi się o potrzebie „odzyskania kulturowej aktualności”, a także o tym, że platforma społecznościowa nie powinna być jedynie repozytorium rodzinnych zdjęć i wspomnień. Obecnie Meta testuje nowe formaty treści, eksperymentuje z AI i zwiększa inwestycje w funkcje wideo krótkiego formatu. Przyszłość Facebooka może zależeć od tego, czy uda mu się nadążyć za tempem, w jakim zmieniają się oczekiwania cyfrowej generacji.
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Google przegrywa ważny proces antymonopolowy w Teksasie. Nadużycia na rynku reklam internetowych i nieuczciwe praktyki
9