Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy

Maciej Lewczuk | 22-04-2025 10:00 |

Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformyŚwiat mediów społecznościowych nieustannie się zmienia, a platformy walczą o uwagę kolejnych pokoleń użytkowników. Firmy technologiczne coraz częściej analizują, jak dostosować swoje serwisy do zmieniających się trendów, a także oczekiwań młodszej publiczności. Czas spędzany w aplikacjach, styl komunikacji czy też rodzaj treści stają się kluczowe w walce o cyfrową obecność. To wyzwanie, z którym mierzą się nawet najwięksi gracze branży.

Facebook przestał być miejscem, gdzie dzieje się internet. Straciliśmy kulturowy impet – napisano w jednym z ujawnionych e-maili.

Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy [1]

Była dyrektor Facebooka oskarża firmę Meta o manipulowanie reklamami wobec nastolatków i współpracę z Chinami

Wyciek wewnętrznych e-maili z Meta ujawnia, że firma od dawna dostrzega odpływ młodszych użytkowników z Facebooka. Szczególnie niepokojący dla zarządu, a także dla zespołów odpowiedzialnych za rozwój produktu jest spadek znaczenia platformy w kontekście cyfrowej kultury, jak również trendów internetowych. Pracownicy firmy piszą wprost, że Facebook przestał być centrum życia online, a jego wizerunek nie rezonuje już z pokoleniem Z. Zamiast angażujących treści i interakcji, młodsi użytkownicy szukają rozrywki na TikToku, Instagramie i YouTube, a Facebook postrzegają jako medium starszego pokolenia. To zmusza Meta do szukania nowych rozwiązań, by przywrócić platformie atrakcyjność. Pisał już o tym u nas w 2022 roku Marcin Karbowiak. Okazuje się, że proces decyzyjny jest chyba nieco wydłużony. 

Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy [2]

Konta dla nastolatków z Instagrama przejdą także na Facebooka i Messengera. Zarazem Meta wprowadziła dodatkowe ograniczenia

W odpowiedzi na kryzys Meta rozważa zmiany w algorytmach, systemie poleceń treści i działaniach brandingowych. Mimo że Facebook wciąż ma ogromną bazę użytkowników na całym świecie, firma dostrzega, że bez zaangażowania młodych jego przyszłość może być zagrożona. W e-mailach mówi się o potrzebie „odzyskania kulturowej aktualności”, a także o tym, że platforma społecznościowa nie powinna być jedynie repozytorium rodzinnych zdjęć i wspomnień. Obecnie Meta testuje nowe formaty treści, eksperymentuje z AI i zwiększa inwestycje w funkcje wideo krótkiego formatu. Przyszłość Facebooka może zależeć od tego, czy uda mu się nadążyć za tempem, w jakim zmieniają się oczekiwania cyfrowej generacji.

Źródło: Wccftech, TechCrunch
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 57

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.