Dropbox wprowadza nowy cennik oraz dodatkowe narzędzia
Posiadanie dysku sieciowego ulokowanego w chmurze jest w dzisiejszych czasach niemal obowiązkowe - o ile oczywiście chcemy posiadać wygodną synchronizację między urządzeniami. Obecnie prawie każdy z nas oprócz standardowego komputera posiada także smartfony tudzież tablety, na których również istnieje możliwość edycji czy też tworzenia dokumentów. Niestety ręcznie kopiowanie plików nie wydaje się zbyt atrakcyjnym rozwiązaniem, więc lepiej sięgnąć po aplikacje służące do synchronizacji danych – w ten sposób nie zapomnimy żadnego ważnego pliku oraz wszelkie zmiany zostaną od razu zsynchronizowane. Głównymi pionierami w tej dziedzinie jest Microsoft, Google oraz Dropbox. Dwie pierwsze firmy jakiś czas temu postanowiły zmodernizować swój cennik do tego stopnia, iż wszystkim znany i ceniony Dropbox zaczął na tle konkurencji wypadać bardzo blado.
Przez pewien czas firma nic z tym nie robiła, lecz wreszcie postanowiono oficjalnie zaprezentować najnowszy cennik, ale i również narzędzia. Od teraz za 9,99 dolarów miesięcznie otrzymamy aż 1 TB wolnego miejsca do wykorzystania na naszym prywatnym dysku sieciowym. W przypadku Google Drive za 1 TB wolnego miejsca również zapłacimy 9,99 dolarów miesięcznie, lecz w przypadku firmy Microsoft za 42,99 złotych na miesiąc otrzymamy 1 TB dodatkowego miejsca na dysku OneDrive wraz z pakietem biurowym Office 365 do wykorzystania.
Oprócz nowego cennika Dropbox wprowadza również dodatkowe narzędzia. Pierwszym z nich szereg nowych funkcji dodanych do udostępniania plików. Możemy udostępniony katalog zabezpieczyć hasłem, ustalić czas ważności linka, który będzie kierował do określonego zasobu bądź też nadać uprawnienia poszczególnym plikom. Jeżeli zgubimy telefon, na którym była wykonana synchronizacja naszych danych, to przy pomocy nowego narzędzia będziemy mogli je bez problemu usunąć w sposób zdalny. Nowe funkcje zostaną wprowadzone w ciągu kilku dni, zaś nowe taryfy dla obecnych klientów będą obowiązywać od najbliższego okresu rozliczeniowego.
Uczciwa konkurencja w każdym segmencie jest mile widziana.
Źródło: Dropbox
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57