Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Doom Eternal bez klasycznego multiplayera. Id ma inne pomysły

Jakub Krawczyński | 23-06-2019 12:00 |

Doom Eternal bez klasycznego multiplayera. Id ma inne pomysłyParafrazując popularnego niegdyś rapera Jaya-Z: ostatni Doom zrobił 99 rzeczy dobrze, ale multiplayer nie był jedną z nich. Gra id software była jednocześnie zaskakująco old-schoolowa, ale i bardzo świeża – właśnie przez swoje odejście od typowych schematów tytułów AAA. Jej atutami były długość, bardzo rozbudowane architektonicznie mapy, świetna mechanika poruszania się postaci i strzelania, a także nastawienie do fabuły i muzyka (Mick Gordon). Nic dziwnego, że Doom doczekał się drugiego życia na platformach VR oraz otrzymał port na Nintendo Switch. To tylko świadczy o długowieczności i popularności tytułu wydanego przez Bethesdę. Superlatyw w stronę Dooma można skierować tak dużo, że można zapomnieć o tym, że gra miała multiplayera w ogóle. Producent i dyrektor kreatywny id software właśnie wyjawili, że tradycyjny tryb multiplayer nie pojawi się w Doom Eternal. Firma przygotowała w zamian coś zgoła odmiennego.

id software przyznaje się do tego, że multiplayer w poprzedniej odsłonie serii Doom był rozczarowaniem. Tym razem studio przygotowało tryby wieloosobowe wewnętrznie i skupiło się na niesymetrycznej rozgrywce.

Doom Eternal bez klasycznego multiplayera. Id ma inne pomysły [1]

Producent wykonawczy Marty Stratton w wywiadzie z IGN przyznał, że tryb wieloosobowy w poprzednim Doomie był rozczarowaniem i nie oferował zbyt ekscytujących wrażeń. Według Strattona jednym z głównych tego powodów była nieumiejętność wprowadzenia demonów do rozgrywki w „sensowny sposób”. Warto podkreślić, że za ten moduł odpowiedzialne było zewnętrzne studio – Certain Affinity, ale id software przejęło ich obowiązki po wydaniu gry. Amerykańskie studio stawia w nadchodzącej kontynuacji na rozwiązania asymetryczne. Jednym z nich jest opisywany wcześniej szerzej tryb inwazji. Jest on opcjonalnym dodatkiem do kampanii, gdzie inni gracze mogą „wskoczyć” jako demony i naprzykrzyć się Doomguyowi.

DOOM Eternal - Gra będzie obsługiwała technologię ray tracingu

Doom Eternal bez klasycznego multiplayera. Id ma inne pomysły [2]

Drugim trybem jest Battlemode. W tym module dwóch graczy wciela się w monstra i toczy bój z trzecim śmiałkiem, kierującym Slayerem. Autorzy gry reklamują, że tryb ten stanowi starcie taktyki z umiejętnościami manualnymi. Wydaje się, że włączenie obydwu typów rozgrywki i przygotowywanie ich wewnętrznie jest próbą odcięcia się od kiepsko przyjętego trybu wieloosobowego Certain Affinity. Ponadto, id software jest otwarte na cross-play i dyskutuje nad implementacją tego rozwiązania z producentami konsol. Doom Eternal zadebiutuje 22 listopada na PC, PS4, Xbox One, Nintendo Switch oraz Google Stadia.

Źródło: IGN, PlayStation Lifestyle
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 8

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.