Doom Eternal bez klasycznego multiplayera. Id ma inne pomysły
Parafrazując popularnego niegdyś rapera Jaya-Z: ostatni Doom zrobił 99 rzeczy dobrze, ale multiplayer nie był jedną z nich. Gra id software była jednocześnie zaskakująco old-schoolowa, ale i bardzo świeża – właśnie przez swoje odejście od typowych schematów tytułów AAA. Jej atutami były długość, bardzo rozbudowane architektonicznie mapy, świetna mechanika poruszania się postaci i strzelania, a także nastawienie do fabuły i muzyka (Mick Gordon). Nic dziwnego, że Doom doczekał się drugiego życia na platformach VR oraz otrzymał port na Nintendo Switch. To tylko świadczy o długowieczności i popularności tytułu wydanego przez Bethesdę. Superlatyw w stronę Dooma można skierować tak dużo, że można zapomnieć o tym, że gra miała multiplayera w ogóle. Producent i dyrektor kreatywny id software właśnie wyjawili, że tradycyjny tryb multiplayer nie pojawi się w Doom Eternal. Firma przygotowała w zamian coś zgoła odmiennego.
id software przyznaje się do tego, że multiplayer w poprzedniej odsłonie serii Doom był rozczarowaniem. Tym razem studio przygotowało tryby wieloosobowe wewnętrznie i skupiło się na niesymetrycznej rozgrywce.
Producent wykonawczy Marty Stratton w wywiadzie z IGN przyznał, że tryb wieloosobowy w poprzednim Doomie był rozczarowaniem i nie oferował zbyt ekscytujących wrażeń. Według Strattona jednym z głównych tego powodów była nieumiejętność wprowadzenia demonów do rozgrywki w „sensowny sposób”. Warto podkreślić, że za ten moduł odpowiedzialne było zewnętrzne studio – Certain Affinity, ale id software przejęło ich obowiązki po wydaniu gry. Amerykańskie studio stawia w nadchodzącej kontynuacji na rozwiązania asymetryczne. Jednym z nich jest opisywany wcześniej szerzej tryb inwazji. Jest on opcjonalnym dodatkiem do kampanii, gdzie inni gracze mogą „wskoczyć” jako demony i naprzykrzyć się Doomguyowi.
DOOM Eternal - Gra będzie obsługiwała technologię ray tracingu
Drugim trybem jest Battlemode. W tym module dwóch graczy wciela się w monstra i toczy bój z trzecim śmiałkiem, kierującym Slayerem. Autorzy gry reklamują, że tryb ten stanowi starcie taktyki z umiejętnościami manualnymi. Wydaje się, że włączenie obydwu typów rozgrywki i przygotowywanie ich wewnętrznie jest próbą odcięcia się od kiepsko przyjętego trybu wieloosobowego Certain Affinity. Ponadto, id software jest otwarte na cross-play i dyskutuje nad implementacją tego rozwiązania z producentami konsol. Doom Eternal zadebiutuje 22 listopada na PC, PS4, Xbox One, Nintendo Switch oraz Google Stadia.
Powiązane publikacje

Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
123
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32
DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta
5