Dark Souls III - Wymagania sprzętowe i szczegóły wersji PC
Studia From Software nie trzeba chyba nikomu przedstawiać, bowiem renoma jaką wyrobili sobie Japończycy kolejnymi odsłonami serii Souls, jest najlepszym dowodem ich rzemieślniczego kunsztu. Problemem tego dewelopera była dotychczas optymalizacja i dopracowanie sterowania, odczuwalne w mniejszym stopniu na konsolach, jednak w większym na pecetach, czego najlepszym przykładem jest jakość portu pierwszej części Dark Souls. W przypadku kontynuacji poszło już o wiele lepiej, produkcja nie miała blokady ustawionej na 30 kl/s, była również dosyć dobrze zoptymalizowana, nie wymagając komputera z górnej półki do płynnego działania przy maksymalnych ustawieniach grafiki. Jak będzie w przypadku trzeciej odsłony tej skądinąd znamienitej serii?
Siła oprawy wizualnej Dark Souls III tkwi w projekcie lokacji, co sprawia, że wydaje się być ładniejsza, niż wynika to wyłącznie z technicznych aspektów.
Podczas ostatniego streamu IGN, prezentowana była w ruchu pecetowa wersja Dark Souls III. Pokazano między innymi ekran z ustawieniami graficznymi, które dały jasno do zrozumienia, że ustawienia będą w zasadzie niemal identyczne, jak u poprzedniczki. Możliwości regulacji nie wyglądają źle, szczególnie biorąc pod uwagę obecny stosunek większości deweloperów do tworzenia gier na komputery osobiste, gdzie suwaków jakby ubywa. Istnieje też możliwość bezproblemowej konfiguracji sterowania, co powinny docenić osoby nie korzystające z padów. Łyżką dziegciu w beczce miodu okazała się optymalizacja, ponieważ produkcja From Software potrafiła zaliczyć spadki poniżej 60 kl/s, pomimo iż miała do dyspozycji GeForce GTX 980, a więc nieprzeciętne GPU. Do premiery pozostał jednak jeszcze miesiąc, czyli jest nikła szansa, że zostanie to poprawione (ewentualnie sterownikiem).
Jeśli chodzi o jakość oprawy wizualnej, to jest nieźle i widać znaczną różnicę w stosunku do Dark Souls II. Owszem, poziom trzeciego Wiedźmina to wprawdzie nie jest, aczkolwiek chyba nikt zdrowo myślący nie oczekiwał, że produkcja tych twórców będzie graficznym killerem. Siła oprawy wizualnej Dark Souls III tkwi w projekcie lokacji, co sprawia, że wydaje się ładniejsza niż wynika z aspektów technicznych. Ogólnie rzecz ujmując, jest to bardziej ewolucja wobec poprzednika, niż rewolucja w sprawie portu na komputery osobiste. Gwoli przypomnienia, w Polsce Dark Souls III ukaże się na sklepowych półkach 15 kwietnia bieżącego roku na platformach PC, Xbox One i PlayStation 4, zaś wydawcą tytułu jest Cenega. Poniżej przypominamy oficjalne wymagania sprzętowe Dark Souls III.
Minimalna konfiguracja do Dark Souls 3:
- AMD A8-3870 / Core i3-2100
- NVIDIA GeForce GTX 465 / ATI Radeon HD 6870
- 8 GB pamięci operacyjnej
- 50 GB wolnego miejsca na dysku
- Windows 7 SP1 / Windows 8.1 / Windows 10 64-bit
Rekomendowana konfiguracja do Dark Souls 3:
- AMD FX-8150 / Intel Core i7-2600
- NVIDIA GeForce GTX 750 / ATI Radeon HD 7850
- 8 GB pamięci operacyjnej
- 50 GB wolnego miejsca na dysku
- Windows 7 SP1 / Windows 8.1 / Windows 10 64-bit
Powiązane publikacje

Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
1
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32