Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Amazon boryka się z problemem fałszywych recenzji na platformie

Marcin Karbowiak | 13-10-2020 13:00 |

Amazon boryka się z problemem fałszywych recenzji na platformieWedług Matta Mooga z Power Reviews szacunkowo 20 proc. sprzedaży w internecie napędzana jest recenzjami produktów. W wypowiedzi dla USA Today stwierdził on, że aż jedna trzecia kupujących porzuciłaby pomysł nabycia przedmiotu, który nie ma w sieci pozytywnych opinii recenzentów. Jak widać, recenzje, szczególnie te dostępne pod danymi produktami na serwisach sprzedażowych napędzają branżę i stanowią istotny bodziec zakupowy. Sęk w tym, że część opinii jest zwyczajnie fałszywa, a konkretnie rzecz ujmując - tworzona na zlecenie. Opłacone dzielenie się „rzekomymi” wrażeniami z użytkowania produktu stanowi coś, z czym od dawna próbuje poradzić sobie Amazon. Ma na to kilka sposobów. Pytanie, jak z ich skutecznością.

Amazon stara się walczyć z falą fałszywych recenzji pod sprzedawanymi na platformie produktami. Oto co grozi firmom stosującym rzeczone praktyki.

Amazon boryka się z problemem fałszywych recenzji na platformie [1]

Test smartfona Samsung Galaxy S20 FE - taniej, a wcale nie gorzej

Z informacji udostępnionych przez ekspertów z firmy Nethansa koszt jednej recenzji na zamówienie waha się od 10 do 15 dolarów. Do niedawna było to zaledwie 5 dolarów, a co za tym idzie, mamy do czynienia ze wzrostem zapotrzebowania na wspomniane „usługi”. Amazon stara się walczyć ze zjawiskiem, stosując sankcje takie jak blokada sprzedaży produktu, blokada konta, a nawet zablokowanie środków na koncie. W skrajnych przypadkach dochodzi do wytoczenia pozwu, wszak to nic innego jak oszustwo godzące w dobre imię usługodawcy.

Amazon boryka się z problemem fałszywych recenzji na platformie [2]

Amazon planuje wejść na polski rynek do końca 2020 roku

Czy kupowanie recenzji to najefektywniejsza forma promocji danego produktu? Z pewnością jest ona skuteczna, ale zwyczajnie niemoralna. Sprzedawcy mogą promować swoje oferty poprzez automatyczne systemy przypominające klientom o możliwości dodania recenzji kupionego produktu. Tak działa na przykład Clipperon. Amazon oferuje również program VINE, który opiera się na mechanizmie wysyłki produktów do usługodawcy, który następnie przekazuje je w celach przetestowania do certyfikowanych „badaczy”. Oczywiście istnieje tu ryzyko otrzymania odmowy rekomendacji. Niemniej, chęć walki z fałszywymi recenzjami ukazuje realną skalę zjawiska, które stanowi niemały problem nie tylko dla sklepów. Dotyka on również klientów, którzy są zwyczajnie wprowadzani w błąd.

Źródło: Nethansa
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 11

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.