Allegro - zakupy będą jeszcze łatwiejsze. Platforma opracowała funkcję wyszukiwania obrazem. Dostępne na Androidzie i iOS
Każdego miesiąca platformę Allegro odwiedza średnio 21 mln użytkowników. Teraz zakupy na niej staną się jeszcze łatwiejsze dzięki wyszukiwaniu obrazem. Jak to działa? Nowa funkcja jest wbudowana w aplikację Allegro (dostępną dla urządzeń z systemem Android lub iOS). Użytkownik może zrobić i wysłać zdjęcie np. wybranego ubrania, butelki wody czy książki, po czym narzędzie Allegro na podstawie algorytmów uczenia maszynowego wyszuka artykuły dostępne na stronie i wyświetli najbardziej pasujące oferty. Co więcej, kupujący nie musi nawet iść do sklepu i samodzielnie robić zdjęcia produktu. Wyszukiwarka wizualna rozpoznaje zdjęcia przedmiotów np. w czasopismach czy na zrzutach ekranu na telefonie.
Zakupy na Allegro staną się jeszcze łatwiejsze dzięki nowej metodzie, jaką jest wyszukiwanie artykułów na podstawie zdjęcia. Funkcja jest dostępna dla użytkowników aplikacji mobilnej Allegro na Androida i iOS.
Allegro Lokalnie – Nowa aplikacja mobilna i istotne zmiany zasad sprzedaży oprogramowania
"Wyszukiwarka wizualna wymagała zupełnie nowej architektury wyszukiwania i technologii uczenia maszynowego. Pod prostotą użytkowania kryje się wyrafinowany system. Spodziewamy się, że nasze narzędzie będzie w stanie zaoferować kupującym bogaty wybór podobnych produktów" – komentuje Wojciech Bogdan, Chief Data Officer w Allegro. Przez wiele lat zespół Allegro opracowywał różne funkcje ułatwiające zarządzanie sprzedażą, takie jak usługi szybkiej dostawy czy wygodne metody płatności. Teraz platforma wkracza w zupełnie nową erę, tworząc narzędzie wykorzystujące algorytmy uczenia maszynowego, dzięki któremu wyszukiwanie i zamawianie wymarzonych produktów stanie się jeszcze łatwiejsze.
Pod Łodzią powstało nowe centrum dystrybucji AliExpress. Pierwsze wysyłki z magazynów jeszcze przed Dniem Singla
"Zawsze stawiamy na nowoczesne technologie. Poza tym od samego początku chcieliśmy ułatwić Polakom robienie zakupów w Internecie. Właśnie dlatego kolejnym logicznym krokiem było wprowadzenie nowatorskiego rozwiązania, które pomogłoby wyszukiwać trudno opisywalne produkty. Możemy łatwo zidentyfikować usłyszaną w radiu piosenkę czy rosnącą na naszym osiedlu roślinę. Dlaczego miałoby być inaczej z sukienką czy artykułem spożywczym, który zobaczyliśmy na ulicy albo w sklepie? Pomysł na wyszukiwanie zdjęciem wziął się z sytuacji, w której każdy z nas kiedyś był – kto nigdy nie próbował godzinami znaleźć fajną koszulkę czy parę butów, którą wcześniej zobaczył gdzieś na ulicy?" – dodaje Wojciech Bogdan.
Powiązane publikacje

Tajwan ogranicza eksport technologii TSMC. Nowe regulacje mają chronić najważniejsze procesy przed zagraniczną konkurencją
28
Wielka Brytania planuje zakazać aplikacji AI tworzących deepfake dzieci. Ofcom i rząd UK podejmują stosowne działania
35
IBM zainwestuje 150 mld USD w USA, a konkretniej w rozwój AI, komputerów kwantowych, a także produkcji lokalnej
14
Prawnicy MyPillow użyli AI i wpadli w pułapkę fikcyjnych spraw. Grożą im naprawdę poważne konsekwencje
72