Microsoft wkrótce przeprowadzi kolejne zwolnienia. Tym razem pracę może stracić kilkaset osób w dziale Xbox
Microsoft planuje kolejne duże zmiany w dziale Xbox, które obejmują zwolnienia, ale też wprowadzenie optymalizacji w jego działaniu. Firma chce skoncentrować się najprawdopodobniej głównie na usługach cyfrowych, a także na wykorzystaniu chmury. W najbliższym czasie pracownicy mają poznać szczegóły reorganizacji. Pojawia się zatem pytanie o przyszłość gier tworzonych bezpośrednio przez Microsoft, jak również o rolę usług takich jak Game Pass.
Restrukturyzacja działu Xbox to odpowiedź na zmiany i problemy firmy. Może to jednak wyraźnie osłabić pozycję Microsoftu w gamingu.
Intel rozpoczyna redukcję 15-20% załogi fabryk od lipca 2025 roku w ramach restrukturyzacji. Pracę straci do 20 000 osób
Nie dawno pisaliśmy o tym, że Microsoft zapowiedział oficjalnie zwolnienia 6000 pracowników, a już szykuje się kolejna fala zwolnień, tym razem bezpośrednio w dziale Xbox. Redukcje etatów mają rozpocząć się już w przyszłym tygodniu i obejmą różne zespoły, także te zajmujące się konsolami Xbox Series X|S, usługą Xbox Game Pass i studiami deweloperskimi, takimi jak Bethesda czy Obsidian Entertainment. Będzie to już czwarta duża fala cięć w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy. W styczniu 2024 roku zwolniono około 1900 osób, głównie z Activision Blizzard, a we wrześniu 2024 roku pracę straciło kolejne 650 osób.
Riot Games zamyka Hypixel Studios po latach rozwoju sandboxowej gry Hytale inspirowanej Minecraftem
Decyzje te wynikają zapewne z reorganizacji wprowadzanej w dziale gier Microsoftu, która ma na celu zwiększenie rentowności po przejęciu Activision Blizzard za aż 69 mld dolarów. Informowaliśmy o tym procesie i jego zakończeniu, co może tłumaczyć obecne działania firmy. Zwolnienia mają dotknąć nie tylko zespołów deweloperskich, ale też działów sprzedaży i marketingu, szczególnie w Europie Centralnej. Może to oznaczać mniejszą dostępność konsol Xbox i gier w tradycyjnej dystrybucji. Wszystko wskazuje na to, iż Microsoft stawia na cyfrowy model dystrybucji, a co za tym idzie promocję Xbox Game Pass i gier cross-platformowych.
Powiązane publikacje

NVIDIA inwestuje 100 miliardów dolarów w OpenAI na budowę centrów danych o mocy 10 gigawatów z układami Vera Rubin
35
Niemcy wspierają wykluczenie Big Tech z europejskiej platformy udostępniania danych finansowych w ramach FiDA
17
Byli członkowie zarządu Intela proponują podział na niezależne jednostki: produkcyjną i projektową w ramach prywatyzacji
38
Chińskie dochodzenie antymonopolowe przeciwko NVIDII może skutkować karami do 10 proc. rocznej sprzedaży firmy w regionie
12