.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Sony spodziewa się rekordowego zysku. Głównie dzięki PlayStation

Bogdan Stech | 16-10-2018 08:00 |

Sony spodziewa się rekordowego zysku. Głównie dzięki PlayStationSony ciągle na fali. W firmie strzelają korki od szampanów, a inwestorzy zacierają ręce. Wszystko za sprawą wielkiego przeboju jakim okazała się konsola PlayStation 4 oraz rosnącemu bez przerwy rynkowi gier wideo. Branża gier, która stanowi ponad 24 procent wszystkich przychodów Sony, wzrosła o 35,6 procent rok do roku. Sony odnotowało także wzrost w branży przetworników obrazu, które sprzedaje producentom smartfonów. Analityk Nomura Yu Okazaki w opublikowanej w piątek notatce stwierdził, że model biznesowy Sony sprawdza się znakomicie, podając jako namacalne przykłady grę na PlayStation 4 "Spider-Man" i film Venom" (Sony dystrybuuje film).

Akcje Sony w 2018 roku wzrosły o ponad 22 procent. Szefowie koncernu mogą mówić więc o sukcesie.

Sony spodziewa się rekordowego zysku. Dzięki grom i PlayStation [1]

Japoński gigant może osiągnąć rekordowy zysk operacyjny w roku finansowym kończącym się 31 marca 2019 roku. Według analityków, Sony ogłosi zysk operacyjny w wysokości 794,71 miliarda jenów. Dla porównania w zeszłym roku podatkowym było to 729,9 miliarda jenów. W piątek spółka holdingowa Nomura podniosła cenę docelową dla akcji Sony do 8.000 jenów japońskich (71,43 USD), co oznacza wzrost o ponad 27 procent od poniedziałkowej ceny otwarcia. W ubiegłym miesiącu Credit Suisse podwyższył prognozy akcji z "neutralnego" do "podwyższone".

Sony zezwoli na jednokrotną, darmową zmianę nicku w PSN

Sony spodziewa się rekordowego zysku. Dzięki grom i PlayStation [2]

Mimo to istnieje pewne ryzyko dla firmy. Spowolnienie na rynku smartfonów mogłoby ograniczyć popyt na komponenty, w tym na przetworniki obrazu do aparatów dla smartfonów. Tymczasem produkcja tych elementów stanowi spory udział w zyskach koncernu. "Sony stoi w obliczu intensywnej rywalizacji w każdym segmencie, w tym telewizji, platform do gier i smartfonów. Niepowodzenie w tworzeniu nowych produktów, które nie będą odpowiadać zapotrzebowaniom klientów, może zmniejszyć sprzedaż. Każdy z tych rynków jest świadkiem ostrych wojen cenowych, ciągłych innowacji i zmieniających się preferencji klientów. Wszystko to wywiera ogromną presję na Sony, aby dostarczać lepsze produkty, aby powstrzymać konkurencję" - czytamy w notce Zack's Investment Research opublikowanej kilka dni temu.

Źródło: CNBC
Twoja ocena publikacji:
36
Liczba komentarzy: 34

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.