Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Spotify ma już ponad 200 mln aktywnych subskrybentów. W tym roku platforma powinna przebić inną magiczną barierę

Piotr Piwowarczyk | 01-02-2023 10:00 |

Spotify ma już ponad 200 mln aktywnych subskrybentów. W tym roku platforma powinna przebić inną magiczną barieręOd dawna panuje powszechna opinia, że Spotify to bezwzględny król muzycznych serwisów streamingowych. Warto jednak wiedzieć, że decydują o tym nie tylko ogólne przekonania internautów, lecz również - a może przede wszystkim - twarde fakty. Najnowsze liczby wskazują na to, że w najbliższym czasie żadna konkurencyjna platforma nie będzie w stanie zagrozić pozycji Spotify.

Na koniec 2022 roku udało się osiągnąć liczbę aż 205 milionów subskrybentów płacących za usługę w formie Premium. Co więcej, liczba wszystkich aktywnych użytkowników, czyli również tych, którzy korzystają ze Spotify za darmo (wersja z reklamami) wyniosła aż 489 milionów.

Spotify ma już ponad 200 mln aktywnych subskrybentów. W tym roku platforma powinna przebić inną magiczną barierę [1]

Spotify - kolejny gigant technologiczny zwalnia pracowników. Dyrektor generalny: miałem nadzieję, że do tego nie dojdzie

Spotify opublikowało swój raport finansowy za ostatni kwartał 2022 roku. Firma przekroczyła swoje oczekiwania i na koniec roku udało się osiągnąć liczbę aż 205 milionów subskrybentów płacących za usługę w formie Premium (19,99 zł miesięcznie). Warto dodać, że to pierwsza usługa tego typu, która może się poszczycić przekroczeniem liczby 200 mln użytkowników. Co więcej, liczba wszystkich aktywnych użytkowników (MAU), czyli również tych, którzy korzystają ze Spotify za darmo (wersja z reklamami) wyniosła aż 489 milionów. Dla porównania, jeszcze pod koniec trzeciego kwartału ubiegłego roku liczba użytkowników Premium wynosiła 195 mln osób, natomiast wszystkich słuchaczy było w sumie 456 milionów. Wzorst liczby użytkowników (MAU) o 33 miliony to najlepszy tego typu wynik platformy uzyskany w czwartym kwartale.

Spotify ma już ponad 200 mln aktywnych subskrybentów. W tym roku platforma powinna przebić inną magiczną barierę [2]

Spotify ma już ponad 200 mln aktywnych subskrybentów. W tym roku platforma powinna przebić inną magiczną barierę [3]

Spotify ma już ponad 200 mln aktywnych subskrybentów. W tym roku platforma powinna przebić inną magiczną barierę [4]

Spotify ma już ponad 200 mln aktywnych subskrybentów. W tym roku platforma powinna przebić inną magiczną barierę [5]

Spotify HiFi – Nowy plan zapewniający streaming w bezstratnej jakości odpowiadającej płytom CD

Całkowite przychody w 2022 r. wyniosły 3,2 mld euro, co oznacza wzrost o 18% rok do roku. Warto zaznaczyć, że aż 2,7 mld euro z tej sumy pochodziło z subskrypcji Premium. Wydaje się, że główną przyczyną tak dobrych wyników jest decyzja o wejściu w biznes podcastów. Aktualnie przewiduje się, że do marca przekroczy Spotify przekroczy magiczną barierę pół miliarda wszystkich użytkowników i zwiększy liczbę abonentów Premium do 207 mln. Mimo świetnych wyników i nadal obiecujących perspektyw, nie wszystko idzie zupełnie po myśli włodarzy platformy, ponieważ celem na ten rok jest ograniczenie straty operacyjnej. Poza tym warto wspomnieć, że niedawno firma musiała zwolnić 600 pracowników. Inną kwestią pozostaje cisza w sprawie prac nad usługą Spotify HiFi, która ma zaoferować muzykę w bezstratnym formacie.

Źródło: GSMarena, @eldsjal
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 50

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.