Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Quake 2 RTX zaprezentowany. Gra na ostrych sterydach

Piotr Gontarczyk | 19-03-2019 12:00 |

Quake 2 RTX zaprezentowany. Gra na ostrych sterydachW styczniu bieżącego roku Christopher Scheid pochwalił się swoim dziełem, a więc projektem Q2VKPT, czyli legendarną grą Quake 2 z 1997 roku, którą nie tylko przeniósł do API Vulkan, ale dodał też w niej Ray Tracing. Już wtedy wielu graczy znających drugiego Quake'a mogło zobaczyć, jak RT może zmienić oblicze wiekowej gry. Dwadzieścia lat temu Ray Tracing już oczywiście istniał, ale nawet marzenie o obsłudze tej techniki w grach było ryzykowne, bo chyba każdy taki pomysł wtedy by zwyczajnie wyśmiał. Mod Q2VKPT miał być tylko pokazem możliwości, koncepcją, ale projekt zainteresował samą NVIDIĘ, która na GTC 2019 pokazała coś nowego, Quake 2 RTX, a więc rozwinięcie Q2VKPT i to na naprawdę masową skalę.

Ray Tracing do gry Quake 2 trafił w projekcie Q2VKPT. Teraz NVIDIA pokazała, jak znacząco dopieściła ten imponujący projekt.

Quake 2 RTX zaprezentowany. Gra na ostrych sterydach [1]

Warto od razu zauważyć, że Chistopher Scheid nie był dla NVIDII obcym człowiekiem. Scheid już wcześniej pracował w NVIDII na stażu. Już jego Q2VKPT robił spore wrażenie, ale dzięki wkładowi ze strony NVIDII, projekt ten przeszedł totalną metamorfozę w grę, którą niektórzy mogliby pomylić z dziś tworzonymi grami. Warto od razu zaznaczyć też, że NVIDIA zamierza udostępnić Quake 2 RTX w formie otwartego kodu tak, aby ambitni mogli go zmieniać i być może dalej ulepszać. Można więc spodziewać się jeszcze lepiej wyglądających modyfikacji.

Quake 2 RTX zaprezentowany. Gra na ostrych sterydach [2]

Ray Tracing w Quake II - klasyka strzelanin w nowej odsłonie

Quake 2 RTX to nie tylko technika Ray Tracingu z wykorzystaniem API Vulkan. NVIDIA od siebie dorzuciła obsługę HDR, co na zgodnych monitorach i telewizorach ma jeszcze dodatkowo zwiększać wrażenia. Sama NVIDIA wskazuje, że od projektu Q2VKPT zmieniło się naprawdę sporo. Dodano m.in. kontrolowane przejścia pomiędzy nocą i dniem z dokładnym oświetleniem bezpośrednim i niebezpośrednim, efekty refrakcji na szkle i wodzie, ulepszono tekstury i dodano powierzchnie odbijające i w różnych stopniach pochłaniające światło. Za dnia mamy zmienne niebo ze zróżnicowanym zachmurzeniem. Poprawiono szczegółowość broni, modeli, a także działanie algorytmów eliminujących zaszumienia. Pojawiła się nawet obsługa techniki SLI, a także NVIDIA Flow, dzięki której możliwa jest lepsza symulacja ognia, dymu, czy efektów na cząsteczkach. Quake 2 RTX korzysta z NVIDIA VKRay, a więc rozszerzenia dla API Vulkan, dzięki któremu twórcy mogą łatwiej dodawać obsługę Ray Tracingu w grach opartych na tym API.

Quake 2 RTX zaprezentowany. Gra na ostrych sterydach [3]

Quake 2 RTX zaprezentowany. Gra na ostrych sterydach [4]

Quake 2 RTX zaprezentowany. Gra na ostrych sterydach [5]

Źródło: NVIDIA
11
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 34

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.