Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Ray Tracing w Quake II - klasyka strzelanin w nowej odsłonie

Ewelina Stój | 21-01-2019 13:30 |

Ray Tracing w Quake II - klasyka strzelanin w nowej odsłonieKupiliście kartę graficzną NVIDII z serii 20xx i szukacie tytułu, który płynnie obsłuży ray tracing? Oto on... A właściwie to nowa jego wersja. Światło dzienne ujrzał bowiem QUAKE II PATHTRACED (lub inaczej zwane Q2VKPT), czyli kultowa gra, która czasy młodości ma już dwie dekady za sobą, a dziś została wzbogacona o obsługę śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Osoby, które zgrzytały zębami z rozczarowania nad tym, jak technologia ta działa wespół z najnowszymi grami AAA, być może znajdą w nowej wersji wspomnianego shootera niewielkie pocieszenie. W dalszej części newsa znajdziecie linki niezbędne do pobrania i uruchomienia Quake 2 obsługującego technologię śledzenia promieni.

W Internecie pojawiła się nowa, zmodyfikowana wersja gry Quake 2. Korzysta ona w pełni z technologii ray tracing NVIDII.

Quake 2 i ray tracing: kultowa gra płynnie korzysta z techniki NVIDII [2]

Darmowy Quake “Champions Pack” do Ryzenów i Polarisów

Quake II nieprędko uda się na zasłużoną emeryturę. Przed miesiącem pisaliśmy o przeniesieniu gry na środowisko Vulkan, dzięki czemu tytuł będzie bardziej grywalny dla dzisiejszych pecetów, a teraz dowiadujemy się o kolejnym zaadaptowaniu tytułu do najnowocześniejszych technologii. Projekt Q2VKPT można pobrać stąd za pośrednictwem portalu GitHub i nie trzeba chyba dodawać, że aby ray tracing w grze działał, należy posiadać jedną z kart NVIDII, która tę technologię obsługuję. Instrukcję instalacji w języku angielskim znajdziemy pod tym linkiem.

Quake 2 i ray tracing: kultowa gra płynnie korzysta z techniki NVIDII [1]

Quake II przeniesiony na API Vulkan. Projekt do pobrania za darmo

Quake 2 i ray tracing: kultowa gra płynnie korzysta z techniki NVIDII [3]

Jak zobaczymy na poniższych materiałach wideo, zastosowanie ray tracingu na grze z 1997 roku sprawiło, że stała się ona niemal nie do poznania. Niegdyś wszelkie płaszczyzny jak ściany i podłogi były - mówiąc dosadnie - mdłe, dziś cieszą oko padającym na nie światłem na zasadzie najnowszych produkcji. Znacznie lepiej wyglądają wszelkie źródła ognia, lawy, a wrogowie nareszcie rzucają cienie. Na stronie projektu nie wspomniano o tym, by do produkcji użyto także nowych tekstur, jednak wydaje się, że w kilku miejscach zdecydowano się na takie rozwiązanie (patrz aparycja wrogów przed i po).

Źródło: Brechpunkt
12
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 79

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.