Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
 
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

NVIDIA Shield Console - Konsola do gier z układem Tegra X1

Arkad | 04-03-2015 16:26 |

NVIDIANVIDIA ujawniła dzisiejszej nocy wszelkie tajemnice dotyczące swojego produktu, który był zapowiadany przez stronę internetową o nazwie Made to Game. Wcześniejsze podejrzenia dotyczące kategorii przygotowywanego sprzętu w stu procentach się potwierdziły - producent kart graficznych GeForce GTX zaprezentował własną konsolę do gier wyposażoną we flagową mobilną jednostkę firmy, czyli Tegrę X1. Wydarzenie transmitowane przez platformę Twitch odbywało się podczas konferencji Game Developers Conferece 2015 w San Francisco. NVIDIA Shield Console to propozycja "zielonych" dla tych wszystkich, którzy poszukują stacjonarnej konsoli do gier. Na tym rynku rządzą oczywiście konstrukcje od Microsoftu i Sony, a dzisiejsza premiera nie jest dla nich wielkim zagrożeniem. Produkt NVIDII w odróżnieniu od konkurencji nie jest gotowy na samodzielne uruchamianie wymagających gier komputerowych.

Na to czekaliśmy! Shield Console w połączeniu ze strumieniowaniem GRID prezentuje się naprawdę nieźle.

NVIDIA Shield Console posiada bardzo wydajny, ale wciąż typowo mobilny procesor Tegra X1 wyposażony w cztery rdzenie CPU Cortex-A57 oraz cztery Cortex-A53, jak również układ graficzny z 256 procesorami strumieniowymi Maxwell. Warto wspomnieć, że GPU jest kompatybilne z DirectX 12 oraz OpenGL 4.5. Specyfikacja techniczna zawiera także 3 GB pamięci operacyjnej oraz 16 GB przestrzeni dla użytkownika - można ją rozszerzyć przy pomocy karty microSD. Konsola wspiera rozdzielczość 4K zarezerwowaną przede wszystkim dla filmów dostarczanych przez popularne usługi.

Urządzenie posiada ponadto łączność bezprzewodową 802.11ac MiMO o częstotliwości 2,4 GHz i 5 GHz oraz Bluetooth 4.1/BLE. Zastosowanie odpowiedniego sprzętu sieciowego ma pozwolić na bezproblemowe strumieniowanie gier do konsoli bez konieczności prowadzenia kabli. NVIDIA Shield Console na swoim panelu I/O oferuje jeden port Gigabit Ethernet, HDMI 2.0, dwa porty USB 3.0, jeden micro USB 2.0 oraz wspomniany wcześniej czytnik kart microSD. Konsola jest całkiem kompaktowa - jej wymiary to 130 x 210 x 25 milimetrów, natomiast waga to zaledwie 654 gramy.

Mobilna jednostka i stacjonarna konsola? Tak, to rzeczywiście nie brzmi zbyt dobrze i producent nie zamierza nikogo oszukiwać - jest to produkt przeznaczony do strumieniowania gier ze sprzętu zewnętrznego, czyli np. komputera gracza oraz serwerów GRID. Platforma Android TV pozwala również na odpalanie gier przygotowanych specjalnie dla jednostki Tegra X1, chociaż nie jest to atrakcyjna oferta dla użytkownika przyzwyczajonego do gier dla PC lub konsol Xbox i PlayStation. Nie brakuje również kilku natywnych gier, które są uruchamiane bezpośrednio na konsoli - mowa tutaj między innymi o prezentacji Crysisa 3. Portowanie kolejnych tytułów pozwoli na rozszerzenie natywnej biblioteki dla Androida.

NVIDIA oferuje możliwość zakupu dodatkowych akcesoriów. Mówimy tutaj między innymi o podstawce z pionowym położeniem konsoli oraz pilocie Shield Remote, który posiada wbudowany mikrofon, złącze 3,5 mm jack, przyciski do regulacji głośności i nawigacji oraz wymienny akumulator. Możemy również dokupić dodatkowy kontroler Shield Controller, który jest dostępny w cenie 223 dolarów (oficjalny sklep). W zestawie z konsolą otrzymujemy wspomniany kontroler, adapter sieciowy, kabel HDMI oraz USB.

NVIDIA Shield Console posiada ciekawy design. Czarna obudowa posiada stylistyczne złamanie, w którym umieszczono świecący zielony pasek. Nie brakuje matowych oraz błyszczących powierzchni. Na pewno nie możemy mówić o "magnetowidzie" takim jak chociażby Xbox One, ale pamiętajmy, że NVIDIA ma zdecydowanie mniej do schłodzenia. Zaprezentowany produkt może również stanowić samodzielną przystawkę do telewizora, ale najlepiej wykorzystać możliwość strumieniowania lokalnego lub globalnego.

No właśnie, a co z usługą NVIDIA GRID? Okazuje się, że serwery do strumieniowania zostaną udostępnione dla wszystkich klientów w maju tego roku. Co więcej, firma zwiększyła możliwości swojej infrastruktury, która będzie umożliwiała przesyłanie obrazu w rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli przy 60 klatkach na sekundę. Na początku mamy otrzymać więcej niż 50 gier - czekamy na ujawnienie cen dla abonamentu, bowiem mówimy o usłudze subskrypcyjnej. Gracze posiadający sporą bibliotekę gier na swoich pecetach mogą wykorzystać strumieniowanie lokalne.

NVIDIA Shield Console nie będzie najdroższą konsolą dla graczy. Producent wycenia swoje urządzenie na 199 dolarów, co prezentuje się całkiem dobrze na tle konkurencji. Warto jednak pamiętać, że w wielu przypadkach będzie należało doliczyć abonament w usłudze GRID, bowiem to właśnie dzięki niej na telewizorze ujrzymy najnowsze tytuły. Jesteśmy zadowoleni, że kolejna firma włącza się do konkurencji, a przesyłanie gier przez sieć staje się coraz popularniejsze.

Źródło: NVIDIA / WCCF Tech

6
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 25

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.