Iron Harvest na pierwszym gameplayu - roboty wchodzą do gry
Producent gry Iron Harvest, King Art GmbH opublikował na stornie bloga gry pierwszy fragment rozgrywki z wersji Alpha 1. Dla osób, które zdecydowały się kupić Iron Harvest poprzez kampanię na Kickstarterze, edycja ta będzie dostępna jeszcze w fazie testowej. Na pierwszym filmie z rozgrywki w wesji Alpha 1 widać już podstawowe elementy interfejsu gry: umieszczoną po lewej stronie mapę, ikony jednostek w centralnej części oraz znacznik obrazujący porównanie sił przeciwników. Również symbole przypisane do jednostek (pasek życia i uzbrojenie) oraz symbole obrazujące pole ostrzału widoczne są na zaprezentowanym fragmencie rozgrywki. Projekty map i jednostek jak na razie robią dobre wrażenie.
Przerośnięte, blaszane konstrukcje na poruszające się nieporadnie na mechanicznych odnóżach, destrukcja otoczenia i świat, w którym podstawą ekonomii jest wydobycie żelaza i ropy - taki będzie Iron Harvest.
Pozostałe elementy rozgrywki obejmują przejmowanie uzbrojenia po pokonanych przeciwnikach oraz rozbudowę bazy. Niewiele zdążyliśmy zobaczyć, jak na złożoną grę strategiczną, niemniej kilka elementów rozgrywki może budzić uznanie. Przede wszystkim Iron Harvest wyróżnia styl grafiki dobrze nawiązujący do prac Jakuba Różalskiego. Otoczenie, nieprecyzyjne i toporne ruchy mechów oraz same projekty jednostek robią dobre wrażenie. Jeszcze ciekawsze jest stosowanie osłon w walce i destrukcja otoczenia, obejmująca m.in. zabudowania.
Iron Harvest - ciekawy RTS osadzony w uniwersum 1920+
W mechanice rozgrywki przewidziano na mapach możliwość realizowania dodatkowych zadań, co wpłynie na sumę uzyskanych po potyczce „gwiazdek”. Z informacji zamieszczonych na blogu gry możemy dowiedzieć się, że piechota będzie mogła wykorzystywać w roli osłon zarówno zabudowania, jak i same mechy. A sami piechurzy, zbierając pozostawione po zniszczonych jednostkach uzbrojenie będą błyskawicznie zyskiwać większa moc rażenia. Nie wiele wiemy o zabudowaniach, w edycji Alpha 1 dostępne są tylko trzy budynki oraz bunkry. Trwają prace nad uzupełnieniem katalogu konstrukcji o barykady z workami piasku, zasieki z drutu kolczastego i pola minowe. Podstawę ekonomiczną rozgrywki będzie stanowić wydobycie ropy i żelaza, niezbędnych do rozbudowy bazy i tworzenia nowych jednostek.
Najciekawsze premiery gier w lipcu 2018 - W co warto zagrać
W demie Alpha 1 wciąż brakuje kilku istotnych elementów rozgrywki: mgły wojny, rangi jednostek i punktów doświadczenia, zwierząt i bohaterów oraz walki w zwarciu. Zabrakło również trybu rozgrywki dla wielu graczy (ma się on pojawić w edycji Alpha 2, którą zaplanowano na grudzień tego roku). Według informacji twórców gry interfejs został ukończony w 50%, grafika, dźwięk i animacje jednostek w 75%. Map i SI przeciwników wykonano w 50%. Sporo pracy w grze zostanie jeszcze poświęcone na zbalansowanie rozgrywki oraz poprawę wydajności. Szczegółowe informacje można znaleźć na stornie King Art.
Test wydajności Fortnite: Battle Royale PC - Jak laptop do grania?
Powiązane publikacje

Gothic Remake - Alkimia Interactive wyciągnęła wnioski z opinii graczy i zaktualizowała wersję demo
17
Europa Universalis V - wkrótce zadebiutuje odświeżona kultowa strategia od Paradox Interactive. Udostępniono grafiki i trailer
21
Mafia: The Old Country - długa prezentacja gry. Gameplay, ceny poszczególnych wersji i inne szczegóły
45
Counter-Strike 2 otrzymało polską mapę. Ruiny zamku na południu kraju jedną z nowych atrakcji
31