Epic Games chwali się świetną sprzedażą gry Metro Exodus
Zawsze w przypadku tytułów, które na PC nie ukazują się na Steam istnieje obawa o ich sprzedaż. A tym bardziej gdy jeszcze tytuł dostępny na platformie Valve w ostatniej chwili stamtąd znika i ląduje w zupełnie innym sklepie. I to na dodatek z dość długim, bo rocznym okresem wyłączności. Na nic też zdało się bombardowanie negatywami na Steam i Metacritic. Filozofia „no Steam no buy” chyba jednak nie zaszkodziła grze Metro Exodus, która według informacji podanych przez Epic Games w trakcie Game Developers Conference sprzedała się bardzo dobrze, a jej debiut w znacznym stopniu przewyższył wyniki osiągnięte przez część poprzednią Metro: Last Light, gdy ta ukazała się na Steam.
Poza informacjami o sprzedaży Metro Exodus, Epic wyjawił, że udostępnione za darmo gry Slime Rancher oraz Subnautica zostały pobrane 4,5 miliona razy za pośrednictwem Epic Games Store.
W trakcie panelu na GDC 2019, Steve Allison, szef sklepu Epic Games Store wyjawił, że w premierowym tygodniu Metro Exodus rozeszło się w 2,5x większym nakładzie aniżeli poprzedniczka Metro: Last Light na Steam. Allison uważa to za dowód, że graczom na dłuższą metę wcale nie zależy na tym gdzie sprzedajemy, ale na grach samych w sobie. Oczywiście porównanie to nie jest do końca odkrywcze, bo jako seria przybierająca na popularności, ze znacznie większym budżetem marketingowym, było nieunknione, że gra sprzeda się lepiej.
Metro Exodus - Test wydajności kart graficznych. Totalna masakra!
Jednak - mimo wszystko - Epic zdołał przyciągnąć klientów, nawet jeśli na Steam byłoby ich znacznie więcej. Allison podkreślił, że w tym roku, dzięki korzystnemu systemowi podziału wpływów, partnerzy Epic będą w stanie zarobić setki milionów dolarów. Puenta jego prezentacji jest taka, że wielkość Steamu nie ma znaczenia w obliczu tego, ile pieniędzy trafia do deweloperów. W ten sposób minimalizuje się ryzyko zmiany platformy wydawniczej. Także gry na wyłączność mają znaczenie i jak już mogliśmy zaobserwować przy okazji innych ogłoszeń z GDC 2019 - systematycznie ich przybywa, także dużych produkcji AAA.
Powiązane publikacje

StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
2
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
3
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124