Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
 
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Epic Games chwali się świetną sprzedażą gry Metro Exodus

Jakub Krawczyński | 22-03-2019 10:00 |

Epic Games chwali się świetną sprzedażą gry Metro ExodusZawsze w przypadku tytułów, które na PC nie ukazują się na Steam istnieje obawa o ich sprzedaż. A tym bardziej gdy jeszcze tytuł dostępny na platformie Valve w ostatniej chwili stamtąd znika i ląduje w zupełnie innym sklepie. I to na dodatek z dość długim, bo rocznym okresem wyłączności. Na nic też zdało się bombardowanie negatywami na Steam i Metacritic. Filozofia „no Steam no buy” chyba jednak nie zaszkodziła grze Metro Exodus, która według informacji podanych przez Epic Games w trakcie Game Developers Conference sprzedała się bardzo dobrze, a jej debiut w znacznym stopniu przewyższył wyniki osiągnięte przez część poprzednią Metro: Last Light, gdy ta ukazała się na Steam.

Poza informacjami o sprzedaży Metro Exodus, Epic wyjawił, że udostępnione za darmo gry Slime Rancher oraz Subnautica zostały pobrane 4,5 miliona razy za pośrednictwem Epic Games Store.

Epic Games chwali się świetną sprzedażą gry Metro Exodus [1]

W trakcie panelu na GDC 2019, Steve Allison, szef sklepu Epic Games Store wyjawił, że w premierowym tygodniu Metro Exodus rozeszło się w 2,5x większym nakładzie aniżeli poprzedniczka Metro: Last Light na Steam. Allison uważa to za dowód, że graczom na dłuższą metę wcale nie zależy na tym gdzie sprzedajemy, ale na grach samych w sobie. Oczywiście porównanie to nie jest do końca odkrywcze, bo jako seria przybierająca na popularności, ze znacznie większym budżetem marketingowym, było nieunknione, że gra sprzeda się lepiej.

Metro Exodus - Test wydajności kart graficznych. Totalna masakra!

Epic Games chwali się świetną sprzedażą gry Metro Exodus [2]

Jednak - mimo wszystko - Epic zdołał przyciągnąć klientów, nawet jeśli na Steam byłoby ich znacznie więcej. Allison podkreślił, że w tym roku, dzięki korzystnemu systemowi podziału wpływów, partnerzy Epic będą w stanie zarobić setki milionów dolarów. Puenta jego prezentacji jest taka, że wielkość Steamu nie ma znaczenia w obliczu tego, ile pieniędzy trafia do deweloperów. W ten sposób minimalizuje się ryzyko zmiany platformy wydawniczej. Także gry na wyłączność mają znaczenie i jak już mogliśmy zaobserwować przy okazji innych ogłoszeń z GDC 2019 - systematycznie ich przybywa, także dużych produkcji AAA.

Źródło: Gamesindustry.biz, Polygon
76
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 54

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.